kontrola datumu a casu

Neděle Září 5 19:52:49 CEST 1999

Asi nejlepsi je synchronizace s nejakym serverem, ktery ma spravny cas.
Pokud to neni mozne, muzete si poridit nejaky HW na prijem casu, bylo to
v konferenci.

Synchronizovat se muzete i se "svymi" pocitaci, pokud jich je vice.
Prislusny program si dokaze poradit s podezdrelymi "ulety". Osobne
pouzivam ntpdate (1x za hodinu cronem) z baliku xntpd, ale je mozne
pouzit i demona, ktery pobezi trvale.

Pokud byste si chtel zaskriptovat, hodi se Vam prikaz clock -r, clock -w
a mozna i parametr -utc. Na nekterych Unixech najdete misto clock
program hwclock.

--
                        Milan Kerslager