Pocet kopii superbloku... [3]

Michal Kurka Michal.Kurka na pvt.cz
Pondělí Září 6 14:09:08 CEST 1999

Jan Kara wrote:

>   Filesystem ext2 je rozdelen na groupy. Kazda groupa je tak velka, aby se
> bitmapa jejich bloku vesla prave do jednoho bloku -- v pripade bloku velkych
> 1KB to je 8192 bloku. Kopie superbloku a group-descriptoru jsou pak na zacatku
> kazde "groupy". Pokud vim, tak tato vlastnost se neda nijak ovlivnit.

Nedavno jsem zjistil, ze pocet kopii superbloku souvisi s poctem bloku
ve skupine (group). Implicitne je 8192 bloku ve skupine a tedy kopie
superbloku je kazdy 8192. blok. Pouzitim 'mke2fs -g bloku-ve-skupine'
mohu urcit jiny pocet. Bohuzel lze uvest pouze cislo<=8192. Avsak pokud
urcim velikost bloku, ktera je implicitne 1024 bytu, napr. 4096 bytu,
bude jedna skupina obsahovat 32768 bloku a tedy kopie superbloku bude
kazdy 32768. blok.
    S pozdravem
--
Michal Kurka