Zalozni dial-up

Vladimir Smelhaus smelhaus na bpt.cz
Úterý Září 7 08:58:32 CEST 1999

Dne 6 Sep 99, v 11:06, Jaroslav Cibulka napsal(a):

> no, pad pevne linky se pozna rychle (treba pinkat kazdych pul
> minuty na gate providera), kdyz nelze -pak nahodit diald

Ano, to me taky napadlo.

> zpatky? :co treba pri nahozeni diald nastavit natvrdo routing na
> nejaky (nepouzivany) comp providera pres pevnou linku a testovat jej -
> pokud bude pristupny, linka bezi, stopnout diald ..a je to.

Ale tady to jsem jeste ani teoreticky nevymyslel. Pokud by totiz spadla az
ta posledni linka k nam, tak jak zjistit, ze je zase nahozena, kdyz vytacena
linka ma stejne IP adresy. Jedina snad predpokladat, ze spadnuti linky je
nasledkem havarie celeho pocitace a testovat IP adresu na druhem konci
toho pocitace.

> ..mozna by se dalo zapremyslet na cistejsim reseni pomoci arp
> cache - v okamziku padu ji smazat a pak testovat pritomnost
> zaznamu pro gate providera (uff- slo by to vubec? -to by byla pekna
> skopicina)
>
> ..ale nerikajte me, ze jedinym cistym resenim je pouziti dyn.
> routovani. Myslim si, ze tenhle problem uz resilo vic lidi a neco na
> to musi byt napsany...

Proto jsem se taky ptal.

Ono to stejne asi nebudu realizovat. Na pocitaci nam bezi postovni
program a zajistovat mu pristup do inetu mezimestskym volanim, to by se
to dost prodrazilo. Asi bude lepsi vyzadovat od providera funkcni linky.

     Vladimir Smelhaus