BOOTPD odpovida na nespravnem interface

Jiri Polach clarinet na atlas.cz
Úterý Září 7 14:01:21 CEST 1999

Snazim se rozchodit bootpd na stroji, ktery ma 2 sitove karty: eth0 do vnejsi
site a eth1 do vnitrni; mezi sitemi se neroutuje (tj. vnitrni pocitace nemaji
pristup ven a naopak). Vnejsi interface ma normalni IP adresu, vnitrni IP
adresu z oblasti "soukromych adres" tj. 192.168.x.x.

Bootpd normalne nastartuje. Pokud vnitrni klient posle pozadavek, bootpd jej
prijme na eth1, spravne vyhodnoti a odpovi - ovsem broadcastem na eth0, takze
klient nikdy nedostane odpoved.

Sledoval jsem pomoci tcpdump obe karty a je to skutecne tak - na eth1
prichazeji pozadavky a z eth0 odchazeji odpovedi. Zkousel jsem zadavat ruzne
dodatecne parametry do bootptab (sa, ra, atd.), ale nepodarilo se mi primet
bootpd, aby odpovidal "spravnym smerem". Problem se objevuje s jadrem 2.2.12
i 2.0.36. Vedel by prosim nekdo, co s tim?

Jiri Polach