hardwarove problemy

Matej Kovac matej na pobox.sk
Úterý Září 7 14:58:55 CEST 1999

"Slavek Banko (axis)" wrote:

> A byl systém nově instalovaný, nebo překopírovaný z původního disku?

verifikacia vsetkych instalovanych balikov je ok. signatury original
balikov (na tom istom disku su ok. postup instalacie (vcera 2x) bol asi
takyto: minimalna instalacia redhat 60 (aj bez siete (sw a povytiahnuty
kabel)) + tripwire a nastavenie kontrolovania  (takmer) celeho disku
(binarky a konfiguraky vsetky) a to so vsetkymi deviatimi signaturami +
nainstalovanie siete, konfiguracia, ostatne baliky + kompilacia kernelu
+ dodatkova konfiguracia. pri kazdom boote check file systemov a
tripwire (dostal zabrat, ja viem). disk sa javil divne len pri kontrole
tou utilitkou z westernu, inak ide naozaj dobre (az na tie hlasky o
S.M.A.R.T. pri boote).

fyi: tripwire je utilitka co prechadza subory a adresare a kontroluje
zmeny v suboroch, staci si pozriet description rpm balika (nachadza sa v
powertools rh60)

> Pokud byly problémy s diskem, tak asi nelze vyloučit, že se nějaký zápis do
> nějakého souboru netrefil někam úplně jinam a nepřepsal nějakou binárku.

ak by sa to stalo, verim ze by som mal aspon nejaku hlasku z
horeuvedeneho, file systemy boli samozrejme nekorektne odmontovane pri
tvrdom restarte, ale tieto zmene subory som vzdy opravil z povodnych
balikov a ignoroval access/modify/crete time a inode nr z hlasok
tripwire, potom som updatol tripwire databazu.

--
Matej Kovac     | blgts: "software je jediny priemysel, kde
matej na pobox.sk  | moj brak kupia -- a zhrabnem aj za podporu."