postgres a lockovanie

Pavel Kolesnikov k na les.cz
Středa Září 8 15:30:17 CEST 1999

bravenec na optimit.cz wrote:

> Napriklad cinnost nasledujiciho typu je typicka beztransakcni ;-)

> insert into objednavky (select from kosik where zakaznik=1);
> delete from kosik where zakaznik=1;
> update zakaznici set zakaznik=zakaznik+1;

[...]

> Pokud na webu neco ukazujete - z profilu zprava, zleva a zepredu,
> klidne si tam dejte MySQL. Pokud delate update a pokud se to nedej boze
> (radej vsak dej boze) tyka penez, trvejte na transakcich :-)

Z obecneho hlediska mate jiste pravdu, ale zrovna v tomto
konkretnim pripade mi rozdeleni objednavek a kosiku (tedy
datovych typu pravdepodobne temer stejne struktury) do
dvou tabulek prijde zcela zbytecne. A v pripade, ze
pouzijete jednu tabulku s flagem objednano, razem mate
z transakce jeden update :)

Ale zase fakt je, ze je-li obchod maly, tak postgres utahne
i bezna masinka, a je-li vetsi, pak si jiste muze dovolit
poradne zelezo a nesetrit na transakcich :)

  Pavel