ATI-TV +Linux

Jan Fedak jack na tornado.sh.cvut.cz
Čtvrtek Září 9 04:19:11 CEST 1999

LUDVIK, MIROSLAV napsal:
>Pokud mate nekdo zkusenosti s ATI-TV +Linux ozvete se mi a poradte.

Mam ATI All-In-Wonder, podpora ze strany ATI je pod linuxem NULOVA,
spise se mi zda, ze se snazili hazet klacky pod nohy... ale na druhou
stranu, kdyz se podivam na kvalitu softu, ktery dodali pod windozy,
mozna muzeme byt radi, ze se neangazuji.

Asi pred rokem zacala skupina lidi experimentovat primo s registry
karet ati a casem do nich pronikli natolik, ze byli schopni napsat
aiwtv a od te doby televize na ati jede i pod linuxem :)

Ati se na natlak uzivatelu, XFree a dalsich vzdala (zcasti asi i
proto, ze ji doslo, ze kdyz specifikace nevyda, lidi na ne stejne
prijdou), prestala delat drahoty a dokumentaci dala k dispozici.
Myslim, ze ne uplne verejne, dostalo to par skupin vyvojaru, ale
stejne - je to venku :)

V soucasnosti je ve vyvoji (porad jeste?) gatos, ktery by mel mit
hlavne cistsi kod, mel by podporovat vsechny mozne typy karet ati a
casem by se jeho cast (katos?) mela dostat i do kernelu.

Takze stav: v X mi karta bez problemu jede (AccelX), televize hraje
(ale mam v posledni dobe - od instalace accelX v.5 - problemy se
'snezenim', ktere zpusobuji buffery ve videoram, ktere videokarta
pouziva k dekodovani videosignalu a nepomaha ani snizit velikost
povolene videopameti pro X, coz u 4.2 zabiralo, u XFree tenhle problem
myslim neni) a nic vic nepotrebuju. Grabbing videosignalu snad nejak
funguje, ale nezkousel jsem to, zatim myslim chybi potrebna
synchronizace v kernelu a nepripada mi to zatim pouzitelne.

Zaver: pokud to chces na TV, jsou myslim karty s mnohem lepsi
podporou... ale jinak to jede.

--
  Jan Fedak
  mailto:J.Fedak na sh.cvut.cz            talk:jack na tornado.sh.cvut.cz