Delphi pro LINUX

Martin Lebeda mlebeda na atlas.cz
Čtvrtek Září 9 14:13:51 CEST 1999

Libor Mitrenga píše:

> [...]

Jsou i textove prohlizece, ale to si myslim, ze jde jen o zvyk, aplikace s GUI (vcetne prohlizecu) jdou vetsinou ovladat i pouze klavesnici. Uznavam, ze HTML aplikace ma celou radu nevyhod hlavne pokud jde o pohodli a rychlost, ale i celou radu vyhod, pokud jde o spolehlivost a udrzbu
na stanici.

> Proč. Takový program může mít (resp. má ve WIN) asi 1.5MB jako jeden file a docela slušně se upgraduje sám.

Ehm... ja to delal (pod win) a nikomu bych to nepral, to ze napisu funkcni program nic neznamena a problemy teprve nastavaji. Instaloval jsem to v jedne velke organizaci propojené po celém meste a vsude je spousta softu, ktery proste mit museji a ktery se mezi sebou neobycejne rad
"tluce", zvlaste nastavovani pristupu k aplikacnimu serveru bylo hnusne, o ODBC ovladacich nemluve. Co utvar, to jina chyba... Pak jsem psal jeste takovy drobny prohlizec a velmi rad jsem jej napsal na web...rozeslal jsem url, pridelil pristupova prava a bylo po problemech, tenhle
pristup mi prijde rozumnejsi. :-/

K tem delphi, slysel jste nekdo o Virtual Pascalu, je (udajne) velmi podobny delphi a podle poslednich oficielnich informaci aktivne pracuji na verzi pro Linux (vedle jiz existujicich pro OS/2 a win32). Dokonce jiz je uverejnena nejaka vyvojova verze, ale je to opravdu jen torzo, ktere
udajne umi v existujicim prostredi pod windows, nebo OS/2 vytvaret binarky ve formatu elf za pomoci knihoven, ktere jiz jsou pro Linux preklopeny. To byla dobra zprava, ale ta spatna zni, ze to urcite nebude zadarmo - zadne GNU, pekne $xx.

BTV: Konferenci o IS bych rozhodne bral.

                                                                                                                          Martin