postgres a lockovanie

mIHAU webmaster na tony.cz
Pátek Září 10 11:08:58 CEST 1999

On Fri, 10 Sep 1999, you wrote:
>:> Zkuste taky pg delat select like ze 150000 zaznamu a pak to zkuste s mysql :)
>
>co to spravi ?
Nechci tu rozjizdet nejake flame ale fakt je ten, ze je mysql
naprosto v pohode co se tyce load procesoru i pri velkem zatizeni a nepada. A
je BRUTALNE rychlejsi. Je treba si samozrejme dobre rozmyslet, zda vec, kterou
programujete, je mozno BEZPECNE napsat bez pouziti transakci - ale ono to
vetsinou jde, i kdyz ne tak primocare jako v postgresu. Take pokud jste treba
omezeni quotou na hostingu tak ocenite mysql format tabulek - nejsou tak
natahovaci. Postgresacke soubory NEKONTROLOVATELNE rostou - to vyplyva uz ze
samotne logiky neprepisovani zaznamu.

Mne padal pg porad v situaci, kdy se staral o 2 databaze - z jedne (asi 200
zaznamu) se delal select ve spicce tak pro 5 soucasne pripojenych klientu a
pokud jsem spustil vetsi update nebo inserty na druhe (podstatne vetsi) table,
tak se odporoucel a musel jsem proste dropnout table a pustit se do toho znovu.
I kdyz je fakt, ze u pg6.5 se trochu zlepsili, ale load procesoru je porad
udesny.

Osobne porad pouzivam pg kvuli triggerum, ale docela vazne uvazuju o mysql
(hlavne az tam bude ten zend pro triggery), po nejakych testech mi pripadal
update asi tak 10krat rychlejsi nez u pg (no nekecam)...

--
Michal Samek, Tony
distribuce s.r.o. webmaster na tony.cz  (++420659/321350)