SMTP relay pro maskaradovany server

Frantisek Dufka dufkaf na merit.cz
Pátek Září 10 12:08:00 CEST 1999

Dobry den,

Mam linux server (debian 2.1) ktery maskaraduje dve podsite
10.0.0.0 a 10.0.1.0
potreboval bych rozchodit aby posta zvenku pro danou domenu nejaka.cz
chodila dovnitr na server 10.0.0.2

zkousel jsem na onom linuxovem serveru zprovoznit exim (default MTA v debianu) a
dal jsem ten server v DNS jako prvni a jediny MX record.

posta pro domenu mi samozrejme prijde, exim ma povoleno ze muze relayovat
domenu nejaka.cz ale samozrejme jelikoz je prvni a jediny v DNS nevi kam dal
postu poslat.

Jak se tohle v praxi resi ?
Primy port forwarding SMPT portu (coz mi prijde nejjednoduzsi - zadna
instalace MTA)
nepripada v uvahu jelikoz tech serveru tam casem asi bude vic nez jeden

Jiste to jde i nejak prepisovanim hlavicek pro onu domenu na ip adresu 10.0.0.2
(coz neumim, s tim by mi mohl nekdo prosim pomoct ?)

Ma na tohle nejaky MTA (exim,smail,sendmail) nejake sikovne klicove slovo v
konfiguracnim souboru? Neco jako 'relaydomain neco.cz 10.0.0.2'

uz jsem na to skoro prisel : exim ma parametr 'self' ktery resi prave tohle
kdy posta pro nejaky venkovni server prijde a MX rekordy ukazuji na tenhle
server a pritom to neni posta pro lokalni stroj.
Je tam volba reroutre : domain ale nejde tam napsat ip adresa ale jenom
jina domena, takze jsem zase v pytli.

Dekuji za kazdou rozumnou radu.

Frantisek Dufka