Linux a ridici system CNC stroju

ALMARA s.r.o. almara na almara.cz
Pátek Září 10 12:36:41 CEST 1999

Od: Radovan Garabik <garabik na atlas02.dnp.fmph.uniba.sk>

>no napad je to pekny, len sa treba v tom vyznat...
>zalezi od toho ako rychlo to musi reagovat a ako presne to spolupracuje s
>hardwareom. linux nie je real time operacny system (ale RTlinux ano)

Je treba v pravidelnych intervalech (ktery lze nastavit v rozsahu 2ms az 2s
(bezne 100ms)) obsluhovat preruseni od elektroniky, odchytavat stisk
nekterych klaves na klavesnici a komunikovat s elektronikou pomoci portu.

>kernel, bud svgalib alebo s 2.2 kernelom framebuffer (VGA16), (g)libc a
nieco
>na kontrolu filesystemu. Pripadne glibc netreba ak bude vsetko linkovane
>staticky. A je dobre mat shell (napriklad sash). A par suborov v /dev (da
sa
>pouzit devfs). Naprogramovat nieco graficke pre framebuffer nemusi byt
>tazke, je to len ine ako pre dos.

Kde mam hledat informace o programovani grafiky promoci framebufferu?

>pokial v tych aplikaciach nepouzijete nieco z GPLed programov (alebo
>podobnych), linencia zavisi na vas.

Jde mi hlavne o to jaky pouzit prekladac abych kvuli licenci nemusel
uvolnovat zdrojaky. O napady pri reseni se klidne rad podelim, ale zdrojaky
vlastniho ridiciho systemu uvolnit nemuzu.

    Standa

        almara na almara.cz