Reverzni DNS - jak overit ?

Petr Soucek petr na ryston.cz
Pondělí Září 13 14:13:55 CEST 1999

Petr Novotny wrote:

> Dolozte prosim sva slova. Videl jsem velmi casto pouzivat vice A
> zaznamu ukazujicich na stejnou adresu. Slysel jsem o tom pouze
> tolik, ze to je nedoporucovane, protoze pry nekteri b***ci (pouze
> cituji) si mysli, ze vice A by byt nemelo a maji zmatene teorie o
> PTR a A - presne tak, jak je zde prezentovano.

Zda se mi, ze na tom, ze existuje jednoznacne vzajemne prirazeni A a PTR
zaznamu neni nic spatneho.

> Ovsem pro snizeni sve duveryhodnosti musim rici, ze jsem se
> nikdy neobtezoval studovat prislusne RFC a tudiz treba pravdu
> nemam a multiple A je zakazano.

Primo zakazane mit vic A zaznamu neni, ale mnoha testovacim programum to
vadi, vcetne nic.fr. Domnivam se, ze je vzdy lepsi mit konfiguraci co
nejvice "pratelskou" k veskeremu okolnimu svetu, nema smysl nekoho
presvedcovat, kdyz je to vicemene jedno.

> Ale uz jen z pohledu mnozstvi dotazu bych rekl, ze CNAME na
> neco v uplne jine zone je trochu plytvani.

Mnozstvi dotazu je stejne, aspon ve vetsine pripadu, tj. kdyz je
namserver pro obe domeny spolecny nebo kdyz ma A zaznam nacachovany.

Zdravi

Petr Soucek