Roura

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Úterý Září 14 13:37:57 CEST 1999

Dne 14. 9. 1999 Petr Smejkal napsal:

> nejak jsem se zamotal do problemu. Potrebuju mit neco co se jmenuje treba
> moje_roura a pokud cimkoliv zapisu do moje_roura tak se to preda na std
> vstup skriptu ktery se skryva za moje_roura. Pokud ten skript prave neco
> zpracovava tak se to prida za to co jeste nezpracoval.
> Skript by se mel spustit kdyz je neco v moje_roura a bezet dokud ma co cist
> potom at se treba ukonci.

No, nevim jak si sice predstavujete, ze by nebezici skript poznal, ze je neco
v te roure a ze se ma spustit :)

Ale v zasade hledate pojmenovanou rouru (FIFO). V programu ji vytvorite
volanim mkfifo(), v shell skriptu pak programem mkfifo nebo mknod. FIFO se
tvari jako bezny soubor, cokoliv je do nej zapsano lze druhym procesem
precist. Nefunguje ale jako zasobnik: pokud na druhe strane nikdo necte,
zapisujici proces se blokne (za normalnich okolnosti, jinak lze toto chovani
osetrit).

S pozdravem