TTF->Type1

Úterý Září 14 14:17:17 CEST 1999

On Tue, 14 Sep 1999, Martin Zuber wrote:

> Zalezi na tom, co povazujete za lepsi. Jestli me ma chaba pamet nesali, tak
> na prednaskach 'Typograficky system TeX' u p. Olsaka (byl bych radsi, kdyby
> se k tomu vyjadril sam, je osoba povolanejsi) jsem slysel, ze TTF pouzivaji
> krivky druheho radu, kdezto Type1 krivky radu tretiho.

Ano. Zalezi na okolnostech, jestli to ma nejaky vyznam. Na obrazovce je to
skoro jedno (what you see is what you never get). U malych liter to pri
dobre aproximaci taky videt byt nemusi. Taky je kresleni kvadratickych
krivek o neco mene narocne na provedeni.

> Navic, pri zmene velikosti fontu se pismo u TTF zvetsuje linearne, u
> Type1 se meni 4 parametry pismenka (u TeXovych fontu je to asi 60
> parametru).

Irelevantni. TTF ma proceduralni hinty, ktere (teoreticky) muzou menit
tvar liter libovolne podobne jako treba Metafont. (Jeden clovek se
dokonce zminoval, ze by chtel zkusit MF strojove prekladat do TTF.)

(BTW: nejsou ty "4 parametry" Type1 pouze u multiple master fontu?)

On 14 Sep 1999, Pavel Janik ml. wrote:

> a není to náhodou způsobeno kvalitou kvalitourenderu Type1 v XFree? ;-)

Do jiste miry ano. Ovsem lepsi zatim nemame. Neni zcela trivialni problem
algoritmicky (a v rozumne kratkem case) pro obecny font vymyslet takovou
upravu tvaru liter, aby byly pokud mozno citelne a jeste udrzet
konzistentni vzhled. U Adobe to tedy umi, ale nejak se s nami o sve
know-how nestacili dosud podelit. :)

Dosti off-topicu. Jestli ma nekdo nejake pripominky, tak si je radsi
vyrikejme soukromou cestou.