ANNONCE: apache-cs-php-ssl

Hanus Adler had na articon.cz
Úterý Září 14 16:53:29 CEST 1999

On 14 Sep 1999 10:45:46 +0200, David Rohleder <davro na ics.muni.cz> wrote:

>A co kdyz nastane situace, ze dokument bude v UTF8 a obycejny
>prohlizec nevedomy si teto moznosti tomu HTML dokumentu proste nebude
>rozumet, protoze nedokaze precist hlavicku <META ..... > ?

nerozumím. proč by nedokázal přečíst hlavičku META? ASCII se v UTF-8
reprezentuje úplně stejně jako v us-ascii :)

chápu, že je potřeba v HTTP říct prohlížeči typ dokumentu -- text/html,
image/gif atd. Ale kódování dokumentu je zcela jednoznačně informace,
která musí být obsažena v hlavičce dokumentu. Ještě jsem nikdy neslyšel
argument, který by mě dokázal přesvědčit, že nemám pravdu. Tak jako v
emailu -- také přece nedáváte informaci o kódování do envelope, posíláte
ji až v příkazu DATA -- z hlediska SMTP v těle dopisu.

Prostě je to vymyšleno hloupě od samého začátku. V HTTP hlavičce mělo
být text/html a všechny HTML TAG (včetně <HTML>) měly mít jako jednu
opšnu charset=xxx, aby bylo možné charset také libovolně měnit uvnitř
dokumentu. Jak byste tohle řešil v HTTP hlavičkách, to mi není jasné...
Ale díky bohu, že někdo alespoň vymyslel META HTTP-EQUIV. Sice to
zdaleka není tak dobré, jak by mohlo, ale aspoň mi to umožní vyrobit to
informační CD.

S pozdravem

Hanuš Adler

--
"The day Microsoft will make something that doesn't suck is probably the
 day they'll start making vacuum cleaners."