ANNONCE: apache-cs-php-ssl

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek pajasoft na fonet.cz
Čtvrtek Září 16 12:03:43 CEST 1999

> Mohl byste nam tu vysvetlit, co je na TCP/IP tak spatneho?

	Napr. to, ze IP adresa vubec nic nerika o poloze objektu kam se ma
smerovat. 234.234.200.15 muze byt v Praze, zatimco 234.234.200.16 muze
byt New York...

	Pokud vim neco o vysokorychlostnich sitich (a mam to od cloveka, ktery
byl na vice jak pulrocni stazi v CERNu), pak soucasny problem cislo 1 je
ze neni nikdo schopen (ani v teoreticke rovine) udelat opticky switch ci
smerovac... - pred nim je optika, v nem se to musi prekonvertit na el.
proud, udelat smerovani a opet konvertit (pravdepodobne pres diody,
technologii se nezabyvam) na svetlo... - bohuzel tato operace trva a
neni mozne ji vice urychlit nez je soucasny stav... => jsme na
technologickem maximu, dalsi vyvoj musi jit naprosto odlisne...

	Jiste vite, ze na smerovani je pouzivaji protokoly urcite rodiny
(presny oznaceni si nepamatuju, musel bych sahnout po prednaskach) -
tedy RIP, OSPF atd.... - jiste, ale to se v tomto pripade bavime o
Network layeru, ze? Muzete mi prosim rici, proc teda 'moderni' smerovace
tuto vec delaji jeste drive nez packet probubla fyzickou a linkovou
vrstvou k te sitove, ale dekoduji si to (prave quli rychlosti) uz primo
v linkove vrstve (tusim, ze nekde okolo LLC).

	Tak to je jen namatkou par prikladu naprosto nesystematickeho pristupu
k problemum a je to duvod, proc to nazyvam bastlem, ktery jiz dost
dlouho nevyhovuje naprosto dnesnim pozadavkum... - ostatne Quality of
services v tom take tezko budete hledat, uz od zacatku ma IP datagram 2
bity na 4 ruzne typy funkci - ktery komercni smerovat to kdy vyuzil?

	Tomuto vazne chcete rikat seriozni zaklad?

> Jenom takovy drobny detail: Kdyby jsme se museli drzet standardu
> ISO/OSI, tak jeste vsechny soubory prenasime na disketach, protoze
> tyto protokoly jsou tak slozite, ze nevim, kolik OS by vytvorilo
> implementaci, ktera by definici ISO/OSI vyhovovala.

	Mozna, ale pak by tu nebyl problem napr. s IPsec, nebot by vse bylo
naprosto tranparentni a napr. to natuknute sifrovani neni zalezitost
VUBEC sitove vrstvy, ale uplne nekde jinde... a takto je to se spoustou
veci...

	Nastesti doba se meni a Evropa neni Amerika (tam maji pro ISO/OSI dost
velky odpor) a dle mych soucasnych informaci existuji site (nikoli WAN,
protoze to nikdo nechce investovat to roztazeni) ktere bezi ciste na
ISO/OSI, nikdo si na rychlost nestezuje - pokud by to bylo pomalejsi nez
TCP/IP, pochybuju, ze by se tim nekdo zabyval - vyhodil by to a resil
by, jak to udelat jinak a rychleji...

	Tolik tedy k tomuto tematu...

Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                   FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, sprava siti, Unix, Web, Y2K    Anenska 11, 602 00  Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz               Tel.: +420  5  4324 4749
SMS: mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz           Fax.: +420  5  4324 4751
WWW: http://WWW.FoNet.Cz/                    E-mail:
mailto:Info na FoNet.Cz