Jak na epsy? (long)

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Pátek Září 17 13:59:58 CEST 1999

Dne 17. 9. 1999 Pavel Janik ml. napsal:

>    > Kdyz mam stesti, podari se mi jakz takz eps zobrazit takto:
>    > 1) smazu binarni data pred %!PS-Adobe-...
>
> ale potom to není eps, tedy Encapsulated PostScript, ale formát možná shodný s
> AI.

Hm. V tom aby se prase vyznalo. Schvalne jsem podnikl vylet nekam, kde jsou
Wokna a zkusil jsem export cdr do epsu v Corelu 8 (bez nahledove bitmapy).
Zda se, ze je to v pohode. Budu tedy muset zakaznikum jeste rikat, aby si
nepopletli Illustrator eps (schvalne jsem se dival a treba Corel Draw 3 ma ve
volbe formatu "Illustrator [ai, ..., eps]) s tim "pravym epsem". Problem je v
tom, ze naprosta vetsina epsu, co mam je zjevne ve formatu AI.

>    > 2) gv soubor.eps
>    > 3) ghostscript nadava, ze soubor neni v poradku:
>    > Error: /undefined in II*
>    > Operand stack:
>
> Pokud nadává i poslední verze Aladin gs, tak věřím, že ten soubor neodpovídá
> definici jazyka ps. BTW - co Ti brání v tom, abys používal PSD?

Nadava. V pouziti PSD mi brani dve veci:
a) casto jsou to loga, ktera potrebuju vektorove. GIMP pri nacitani krivek
z PS obvykle neuspeje
b) spousta lidi to patla v Corelu, ktery PSD alespon pokud vim nezvlada

>    > Jak jiste uznate, je to metoda ohavna, nerkuli zvrhla. Nevim, jestli za to
>    > muzou wokenni nebo linuxove programy, nicmene zda se, ze kompatibilita
>    > (alespon obousmerna) je vzdaleny sen.
>
> Ano, ale podle mého názoru to v případě eps není chybou programů na Linuxu :-)

Zda se. Opravdovy eps (omlouvam se za jeho zameneni s ai) je bez problemu.
Ale... At delam co delam, nejsem schopen dostat libovolny eps (ani
postscript) do Gimpa. Ghostscript ho zobrazi bez jedine pripominky,
convert s nimi pracuje dobre, ale Gimp (1.1.9).

Pouze lakonkicky konstatuje, ze "PS: can't interprete file". Navic u kazdeho
epsu i ps nabidne konstatni rozmer 826x1170px. Domnivam se, ze drive si vzdy
soubor ohmatal a velikost nabizel spravne. Zkusim pro jistotu jeste downgrade
importniho pluginu.

Presto jsem nakonec nasel i reseni pro AI format. Je to kapku slozitejsi, ale
facha to. Program tgif (k nalezeni na Freshmeatu) si s timto formatem poradi,
pokud prekonvertujete macovske (myslim) konce radku na unixove (tedy <CR> na
<LF>). Problem ale je, ze AI obvykle obsahuje i bitmapovy nahled a ten muze
<CR> obsahovat. Je tedy treba konvertit pouze v rozsahu od %!PS-Adobe-...
az po %%EOF (za tento retezec jeste jeden <LF> patri). Tgif jej pak umi
nacist, dokonce si poradi i s tim nahledem (kdyz ne, obvykle se nic nedeje,
jenom si trochu zanadava). Pak jiz staci obj soubor vyexportovat do epsu nebo
ps a ten je uz bezproblemu citelny i ghostscriptem.

S pozdravem