Grabovace Audio-CD versus GPL

Oto tapik Buchta Oto.Buchta na inet.cz
Úterý Září 21 14:18:19 CEST 1999

Ahojte.
Neda mi to, abych si prave zde, v konferenci zamerene prevazne
na free software, neposteskl.
My vsichni, co tu jsme, (nebo alespon verim, ze vetsina) se zastitujeme,
jake to je uzasne, ze existuje software distribuovany pod GPL.
Ale jedna vec mi nejde na rozum. Jak muze byt nekdo "tak drzy",
ze pod GPL distribuuje i software na grabovani Audio-CD, ktery
vytvari piratske kopie zvukovych nosicu?
Reknete si ano, dobre, muze se grabovat i neco, co neni
pod ochranou uzivateslkych prav. Ale reknete mi,
kdo z Vas, kteri pouzivate ruzne grabovace, to pouzil prave
na neco, co neni chraneno autorskymi pravy a licenci
o delani kopii, sireni atd.?
Nejsem pravnmik, ale chapu, ze to neni v poradku.
Pokud to "jen neni zahrnuto v ujednani" to neznamena, ze to
nenaplnuje duch ujednani.
Takze, prosim, prestante si tady v teto konferenci shanet software
na tvorbu neceho, co jde presne proti duchu GPL a vubec celeho
"hnuti" free software.

Dekuji za pozornost,

--
Oto 'tapik' Buchta