samba - sdileni adresaru s ruznymi pravy

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Středa Září 22 11:32:41 CEST 1999

Zdravim vsechny pritomne !

Trochu tady zapasim se Sambou a protoze jsem ani ctenim dokumentace
ani prohlizenim archivu nenasel uspokojvou odpoved, obracim se na
vas. Pri instalaci jsem vychazel z navodu "Samba Server -
Step-by-Step Guide".

Pozadavky :
 - linux by se mel hlasit jako W95 - tj. povolit pristup ke sdilene
slozce, pokud uzivatel zada heslo bez overovani jmena. Neboli
povolit pristup kazdemu, kdo zna heslo, at uz je to kdokoliv.
 - moznost nastavit 3 urovne sdileni :
	a) volny pristup vsem
	b) RO volny, RW na heslo ABCD
	c) RO na heslo EFGH, RW na heslo IJKL

Nastaveni :
# Global parameters
        workgroup = PS2
        netbios name = SMB-LINUX
        server string = %h server (Samba %v)
        security = SHARE
        log file = /var/log/samba/log.%m
        read bmpx = No
        announce as = win95
        socket options = TCP_NODELAY
        character set = iso8859-2
        client code page = 852
        os level = 65
        local master = No
        wins server = 192.168.129.254
        guest account = smbuser
        dos filetimes = Yes
        time server = Yes

[public]
        comment = Public
        path = /home/public
        read only = No
        create mask = 0664
        directory mask = 0775
        guest ok = Yes

Dulezita jsou IMHO nastaveni "announce as=win95" a "security=SHARE".
Polozka [Public] splnuje pozadavek a) - je volne pristupna. Jak se
ale da nastavit pristup podle b) a c) ? Jde to vubec ? Pokud ano, kam
se zadavaji hesla ? Napada me kazde sdilene polozce nastavit jineho
uzivatele pomoci "guest account", ale pak by stejne neslo rozlisit
pristup RO/RW ?!?

Diky za dopoved.
Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz