Modelova situace

Radek_Sedmak na EUROTEL.CZ Radek_Sedmak na EUROTEL.CZ
Středa Září 22 14:50:19 CEST 1999

Mam Linux v nem sitovku a k nemu pripojenej modem.
Ten linux neni v zadny siti jenom si pres ethernet k nemu obcas pripojim
notebook. ( Takze co se tyce nastaveni adres jsem si proste nejakou vymyslel )
Treba Muj Linux 10.1.2.2 a notebook 10.1.2.3  ( Mask 255.255.255.0, Default GW
10.1.2.1 ) to je jedno..... kdyz nahodim ppp a pripojim se k memu providerovi
(IOL) tak se normalne navaze spojeni a prideli se mi IP adresah ifconfig
normalne najde zarizeni ppp0. Pingy do sveta chodi. Ale co nefunguje je DNS
ackoliv v /etc/resolv.conf mam nastaveno DNS1 a DNS2 od IOLu tak jak udavaji.
Jelikoz s ppp a routovanim nemam zadne zkusenosti mam nekolik otazek ?
Jde mi o to ze kdyz se spojim tak nepotrebuju aby ten notebook videl internet i
kdyz i to by bylo mozno udelat. Ale v tu chvili by jiz slo o pripojeni site,
nebo se pletu ?

Musim mit na tom pocitaci nastavenu Default GW kdyz spojuju jenom dva pocitace
na jednom segmentu takze vlastne GW neni potreba, to tam mam nechat prazdno nebo
jen same 0 ?

 Musim neco delat i v takto jednoduchem pripade neco s routovaci tabulkou ?

 Neni reseni meho prblemu v tom ze system sice zna ip-adresu stroje kde se
nachazi DNS ale nezna k nemu cestu protoze jsem svoji default gatewy nastavil
dejme tomu na onech 10.1.2.1 ?

Co se vlastne stane pri PPP je mi jasne ze mi provider dynamicky prideli IP
adresu ale co Gateway a DNS ?

                                                                       Diky za
Info

bye Sam