RH 6.0 za Microsoft Proxy

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Pátek Září 24 18:59:31 CEST 1999

On Fri, 24 Sep 1999, DROZDA Robert wrote:

> to tedy znamena, ze pokud jsem skryt v podnikove siti a se svetem komunikuji
> zpusobem
>
> localhost --> proxina (MS proxy - overuje jmeno, heslo)-->
> --> firewall (Unix reseni)--> router --> internet
>
> je problem v te autentizaci uzivatele/stroji vuci proxy ?

To zalezi na verzi a konfiguraci te proxy, ale ten problem casto nastava.

> jak vubec donutit (tedy jestli je to mozne) linux, aby komunikoval s MS
> backoffice ?
> tedy prihlasit se do domeny, cist postu z Exchange, synchronizovat cas, ...

Tezko, pretezko, posta se necha cist pres imap, NNTP na synchronizaci casu
jsem pro NT uz take nekde videl. Ovsem do excelovske tabulky se
nepodivate, zpravy z eventlogu NT serveru neprectete a automaticky
rezervovane schuzky z Outlooku nebudete moci akceptovat.

> ptam se uplne blbe ?
> tak este jednou kratce
> kde jsou uskali v konfiguraci a komunikaci osamoceneho linuxoveho stroje v
> NT domene ?

Vsude, NT jsou system otevreny celemu svetu, pokud ovsem ten svet pouziva
vyhradne Windows NT+95+98, 3.11 si s domenou take moc nepokecaji.

Zalezi na tom, co chcete s linuxem delat a jak moc jste zavisly na okoli,
ze byste mohl vytvaret treba dopisy soucasne s kolegy, kteri pracuji pod
windows, tak o tom si nechte zdat. Ale pokud spravujete sit a jen tak
chodite uzivatelum radit, tak je linux OK. Windows se ze samby skvele
instaluji a mnoho nevysvetlitelnych zavad na siti muzete s linuxem odhalit
obratem ruky. Linux (resp. samba) je i obstojny domain controller (nema
sice uplnou siri funkci, ale zato to co dela dela spolehlive a porad
stejne), ale bidny klient.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Pocitac se od televizniho divaka lisi tim,
ze ma vlastni program.