LONG: Ake creva do servera?

Jan Materak materak na atlas.cz
Sobota Září 25 00:00:26 CEST 1999

Zdravim.

Najprv sa chcem ospravedlnit vsetkym, za tento dlhy, a pre skusenych
mozno aj smiesny mail.
Nikdy som ale nerobil so sietou aj jej komponentami. Vzdy len so starymi
dosackymi masinkami.
Nikdy som nerobil ani s WinNT, len s 95. Pred asi pol rokom som
sa dostal k Linuxu a odvtedy ho pouzivam. Ale co sa tyka siete, som v
prdeli. Pred tyzdnom sa
nas manazment rozhodol, ze dozrel cas pouzivat vydobytky 20. storocia, a
objavil vyhody
pocitacovej siete. Postavil ma tak pred dost nelahku ulohu, ktoru musim
splnit, ak chcem mat co
zrat. Prosim vas preto vsetkych o aspon ciastocne rady. Odpovede
posielajte na moj SUKROMNY
mail.

Primarna uloha servera:
samba server pre cca 25 klientov s Win98. (ekonomicky softver, mzdy,
firemna agenda)

Sekundarne ulohy servera:
print server, fax server-len von,  mail server( hromadne odosielanie
mailov,
fetchmail? na konto u providera + procmail), nocny backup a ine
drobnosti napr moje sukromne
ucely:-)).

Cenovy strop:
120 000,- bez DPH. Otazka nestoji tak, ci je potrebny taky, pre taku
malu siet zrejme zbytocne drahy,
server, ale co do neho za tie peniaze natlacit. Treba ich minut :-). Na
co treba v Linuxe klast vacsi
doraz, CPU al. RAM? Velmi vas prosim, len taky hardver, s ktorym mate
skusenosti, resp. ho sami
pouzivate.

CPU: PentiumIII 450?
Doska:  mozete doporucit konkretny chipset?
Pamat: 256Mb, aky typ vzhladom k doske?
Disk(y): rad by som SCSI, zhruba 8GB
CDRW:
Streamer: (interny?)
eth: (3Com 10/100?)
Grafika: (nieco nenarocne, ziadne tie agp a 3D, S3?)
Monitor: (ADI?)
Modem: (Microcom 56 kb?)
Tlaciaren (musia byt dve, jedna ihlickova A3, kvoli fakturam a zostavam,
jedna laserovka na dokumenty,
ktore by mali dobre vyzerat:

Kabelaz (mimo tej ceny hore, cca 80m):
Koaxial al. twisted pair?
Niekde som cital o koaxiali na stene. Klienti sa potom do neho zapajaju
cez tzv. EAD kabel. Je to este
stale bezne riesenie? Celkom by sa mi to pacilo, ostal tam totiz taky
koax v stene, mozno by sa dal pouzit.
Tvar poschodia je asi takyto:

Kam so serverom?
_____________________________________
___________miestnosti __________________
____________chodba_________________sem, alebo

Ak by mohol ist z kazdej strany jeden kabel, cim sa potom spajaju pred
serverom? Nejaka ta krabicka?

Pomoze mi niekto naplnit ten server az po strop? :-))
BTW: Co by malo bezat na Linuxovom serveri, ked by som chcel rozchodit
postu v lokalnej sieti, kde useri
pouzivaju mail klienta z Netscape? Je riesenim POP3? (Toto sa samozrejme
netyka horeuvedenej  malej sietky)

Dopredu dakujem vsetkym, ktori sa zucastnia na tomto krviprelievani.

Jano.