dva problemky

Sobota Září 25 02:55:55 CEST 1999

On Thu, 23 Sep 1999, Tomáš Pluskal wrote:

> 1) mam jeden disk, ktery asi odchazi (jadro obcas hazelo podivne hlasky),
> tak jsem z nej udelal zalozni - vzdycky se v noci primounti a nakopiruje se
> na nej nejaka zaloha a zase se odmounti. tak to slo az do te doby, nez se
> zaplnil -> zalohovaci program spadnul -> disk zustal primounteny. rano jsem
> tam prisel a on nesel odmountovat (busy), pomoci fuser jsem zjistil, ze
> proces ktery to blokuje je [slocate], ale nereaguje na SIGTERM ani SIGKILL.
> proto se chci zeptat, jak se mam takoveho procesu zbavit ? (restart mi
> nepripada jako dobre reseni... :)

V jakem je stavu? Neni to nahodou D? (tedy uninterruptible sleep)
Pak nic jineho, nez reboot nepomuze. Ovsem s takovymi vecmi se musi
pocitat, kdyz nutite system pracovat s vadnym hw. (Je obecne ponekud
nevyhodne zatezovat jadro OS osetrenim chybovych stavu, u kterych se
predpoklada, ze stejne povedou k razantnejsimu servisnimu zakroku.)

Ostatne mi pripada ponekud nepresvedcive, ze po umrti hlavniho uloziste
dat to pujde obnovit z toho zalozniho, ktery chcipa uz ted, coz ponekud
popira smysl takoveho zalohovani.