Linuxove noviny - dalsi cislo pro zacatecniky - wanted writers

Robert Vojta penguin na devil.mendelu.cz
Pondělí Září 27 10:33:26 CEST 1999

Zdravim linuxove osazenstvo,
  takze pristi cislo linuxovych novin bude ohledne SQL, nasledujici by melo
byt venovano zacatecnikum, tzn. rady pro instalaci, nastavovani ruznych
programu, internetoveho serveru, atp. Toto cislo budu koordinovat ja, takze
prosim veskere zajemce o clanky aby se mi ozvali, predem dekuji
  Nejaka temata mne napadla, jakekoli napady a namety pro toto cislo budou
vitany:

  o cinnost vice OS na jednom pocitaci
  o co je nutne znat pro instalaci
  o pouziti velkych HDD
  o instalace linuxu
  o zakladni bezpecnostni opatreni, vypnout nepotrebne sluzby a potrebne
    spravne nastavit, k cemu jednotlive sluzby jsou a jak pracuji
  o jak nastavit sendmail pro prijem posty pres pppd, pevnou linku, ...
  o WWW server, virtualni WWW servery (virtual name, IP based)
  o sendmail - prijem posty pro domenu (pro vice, rozdelovani mailu podle domen
    do schranek, zpetny preklad na spravnou domenu pri odesilani, atp.)
  o databaze, jakou postgres/mysql/..., nastaveni pro inet, zbezne jak
    nastavit a zabezpecit pristup do databazi
  o jak na KDE/GNOME
  o neco malo o editorech na vyvoj, programovani, atp.
  o neco malo o tom jak rozchodit zvukovou kartu (modul, jadro, ...)
  o neco malo o televiznich kartach (budu zkouset BT878 based)
  o vypalovani, neco malo k vypalovani pomoci IDE, mam HP 8100i na IDE, ...
  o sitove karty, firewall, proxy, atp.
  o dalsi namety vitany (nejlepe kdyz nekoho napadne nejaky namet, mohl by
    napsat i clanek ;-)))

  o posledni clanek pro zacatecniky: jak se chovat kdyz mi neco nejde a nevim
    co s tim? seznam vyhledavacu, softu pro linux, skolicek, HOWTO, dokumentace,
    atp. treba se tim zamezi zbytecnych dotazu do konference (zase tak velky
    optimista nejsem, ale nikdo nikdy nevi....)

  No, toto je par temat, ktere mne napadly a bylo by dobre k vetsine z nich
napsat clanek. Mozna kdyz si zacatecnici prectou linuxove noviny zamerene na
ne, budou se snazit neco najit, zkusit a ne se hned ptat ;-)

  S pozdravem,
    Robert Vojta

--

                    Robert Vojta penguin-at-mendelu-cz