Poradte debilovi

Milos Prudek prudek na nembv.cz
Pondělí Září 27 12:40:23 CEST 1999

> To je prave ten problem. Ja bych si ten partition i udelal, ale docet
> jsem se na linuxdoc.org, ze boot partition linuxu musi zacinat pod 400
> MB a ja mam dva desetigigove disky, oba ze 3/4 plne. :(

Frantisku,

To co jsi napsal neni presne. Netyka se to Linuxu, ale zavadeciho
programu (bootmanageru) LILO, ktery se s Linuxem casto pouziva, a ktery
neni omezen na 400MB, ale na umisteni boot partice pod hranici 1024
cylindru.

Neexistuje ale povinnost pouzivat LILO. Linuxu je jedno, jak ho
nabootujes. IMHO muzes pouzit treba SystemCommander. Nasledujici postup
vychazi z toho ze pouzijes RedHat, ale pro jine distribuce to bude
velice podobne.

Jestli se nepletu, tak reseni Tveho problemu se jmenuje loadlin. To je
takovy programek, ktery kdyz spustis ve Win98/95, tak ti nabootuje Linux
(tesne predtim samozrejme zabije Win98).

1. Pomoci programu FIPS (je na CD Linuxu) nebo Partition Magic si udelej
prazdnou partici na jednom z tvych disku.
2. Na tuto partici nainstaluj Linux. Pri instalaci si nechej vytvorit
bootovaci disketu. Nedovol Linuxu, aby umistil LILO do MBR ani do
prvniho sektoru (proste uplne preskoc ten krok, kde ti Linux nabizi ze
se postara o sve nastartovani z HDD.
3. Dojdes s instalaci az do faze kdy se Linux chysta restartovat. Nyni
jestli chces, muzes si dat s Linuxem pauzu a vyzkouset si, ze tve
windows jsou neporusene. Takze vyndej disketu z mechaniky a restartuj.
4. Vsechno OK? Zasun linuxovou disketu a restartuj. Nabehne Linux.
Prihlas se jako root a zadej:
   mkdir /mnt/win
   mount /dev/hda1 /mnt/win
   cp /boot/vmlinuz /mnt/win
Tim zkopirujes soubor vmlinuz (doufam ze mam to jmeno spravne;
kazdopadne je to jediny soubor v adresari /boot, ktery je velky. Ma asi
700kB) do C:\.
Pokud jsi nainstaloval linux na jiny HD nez primarni master, tak misto
hda1 musis napsat hdb1 (primarni slave), hdc1 (sekundardni master), nebo
hdd1 (sekundarni slave).
5. Nabootuj do Win98, udelej "mkdir linux", presun do nej soubory
loadlin*.* z tve Linux CDROM, a take soubor vmlinuz. Precti si navod k
pouziti loadlin, klepni na tlacitko Start, klepni na Spustit, napis
command.com, objevi se okno s prikazovym radkem. A pak napis:
c:
cd \linux
loadlin vmlinuz

a je to.

Psal jsem to nasucho... mozna jsem neco vynechal... mozna me nekdo
opravi.

--
Milos Prudek