Navrh na cast LN - Was [Re: Linuxove noviny - dalsi cislo ...]

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek pajasoft na fonet.cz
Úterý Září 28 17:23:25 CEST 1999

> hledat autori.. nikdo nebude psat o 'cut' do LN kdyz jde napsat 'man cut'..

	S tim souhlasim, problem spise vidim jinde...

> Mozna by tam, ale mohl by seznam nejakych zdroju informaci kde hledat pokud
> neco nevim (jak jsou cleneny manualy, kde je neco na Webu..atd.) to by bylo
> asi lepsi nez opisovat neco to LN. Hodne lidem pomohou priklady a ukazky...
> Nejake schema postupu pokud neco nejde .... na jehoz uplnem konci bude
> "tak tedy vymyslete (!) subject a napiste do linux na linux.cz..." :-))

	Troufam si rici, ze v Linuxove komunite se pohybuji dost dlouhou dobu a
ze s Linuxem pracuju pres 6 let. V soucasne dobe je vsak takova spousta
informacnich zdroju, ze i clovek pomerne znaly se ztraci, resp. kdyz
napr. neco hleda, musi prolezt opravdu velkym mnozstvim nepouzitelneho
balastu atd...

	Jenom pro ukazku, rekneme, ze jsem profesionalni programator v C++ a
jsem zvykly na MS VC++. Fine, programovat umim a jdu hledat nastroj,
ktery by mi umoznil takove dobre ladici IDE alespon stare dobre BC++
3.1. Zkuste hledat a objevite takovou spoustu balastu (mezi tim i dobre
pouzitelne produkty) a stravite mnozstvi casu, ze se na to pomalu
vykaslete.

	Myslim si, ze prikladu bych nasel spoustu, napr. vcera jsem dostal za
ukol zjistit o podpore UPSek v Linuxu... snadny ukol vidte? Hlavne kdyz
APC vyhlasila oficialni podporu Linuxu a kazdy kdo cte nejake News o
Linuxu to cetl. Ale zkuste si najit relevantni informace kdyz nemate kde
jinde zacit nez u 'obecnych' prohledavacu AltaVista, Yahoo... Nez
prohlizet ty desitky stranek (z nich 80% jsou indexovane konference:-(
kde se moc nedozvite o problematice jako celku) bylo pro me nakonec
daleko jednodussi vzit http://parker.vslib.cz a napsat *apc* a hledat
jako wildcards... odkazu sice bylo take pres 200, ale velice rychle se
vyprofiloval balik, ktery alespon by v sobe mohl obsahovat informace o
aktualni verzi s prislusnym URL na WWW. A skutecne obsahoval.

	Omlouvam se, pokud tyto podnety jsou zpusobeny mou demenci co se tyce
vyhledavani informaci, ale myslim si, ze i v budoucnu bude platit, ze
nejdrazsi na svete budou relevantni informace...

	Proto jsem velice ocenil zajimavou cast LN, kde se psalo o novinkach
pripadne o horkych novych verzich... jiste, kazdy mame jiny vkus, nazor,
zpusob ovladani, nekomu se jevi nejaka aplikace jako proste pecka, druhy
rekne, ze je to nepouzitelne, nicmene ten okazovnik bych kazdopadne
rozsiril - a prispevatelu aspon na toto sezeneme dost, ne?

	Toliko k nametu...

Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                   FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, sprava siti, Unix, Web, Y2K    Anenska 11, 602 00  Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz               Tel.: +420  5  4324 4749
SMS: mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz           Fax.: +420  5  4324 4751
WWW: http://WWW.FoNet.Cz/                    E-mail:
mailto:Info na FoNet.Cz