mereni rychlosti nosne modemu

Petr Soucek petr na ryston.cz
Středa Září 29 13:59:46 CEST 1999

Leos Bitto wrote:

> Pavel Kankovsky (peak na argo.troja.mff.cuni.cz) wrote:
> : On Wed, 29 Sep 1999 pvokoun na spolana.cz wrote:
> :
> : > potreboval bych poradit utilitku, na mereni rychlosti nosne (dial-up) mezi

A zajima autora puvodniho prispevku skutecne skutecne nosna?

> [...]
> : co treba minicom? :)
> : ATneco (viz reference AT prikazu, ktery kazdy *slusny* vyrobce ke svemu
> : vyrobku pribaluje), aby to vypisovalo rychlost spojeni na lince a pak
> : ATDPcislo a ono to pak vypise, jakou rychlosti se spojili
>
> Bohuzel to neni temer k nicemu. Dnesni modemy se sice na nejake rychlosti
> "spisknou", ale pak behem provozu ji mohou menit (snizovat i zvysovat) podle
> aktualniho stavu linky. A na zjisteni teto aktualni, pravdive rychlosti
> bohuzel AFAIK zadny univerzalni zpusob neexistuje. A u mnoha (bojim se ze
> vetsiny) modemu neni vubec zadny zpusob. :-(

Obecny postup na to neni, ale mnoho modemu ma moznost vypisu diagnostiky
linky, v kterem je v modemech s chipsetem Rockwell uvedena rychlost pri
navazani spojeni a pak soucasna rychlost. Prikaz si ted nepamatuji
presne, snad AT&V1.

Zdravi

Petr Soucek