Hledani informaci (Bylo Re: Instalace Linux)

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Středa Září 29 15:19:11 CEST 1999

On Wed, 29 Sep 1999, Robert Vojta wrote:

> Zdravim,
>
> # doufam ze otravuju , protoze to co se zeptam to tu uz urcite bylo, ale nemam
> # cas kopat v archivech. Jelikoz jsem z Linuxem jeste poradne do styku
>
>   spousta lidi nema cas odpovidat neustale na to same, proto jsou tu archivy!
>
> # neprisel tak maximalne s MiniLinuxem nebo u sveho providera, chci se zeptat
> # zdali lze nainstalovat Linux (+www apache,a nejaky maly SQL free server) na
> # 386/8MB,120MB HD a jestli pak snim jde docela rozumne pracovat (co se
> # rychlosti tyce). Jestli ano, tak bych prosil radu kde:
> #
> [...]

[ kraceno ]

Ja se taky snazim nektere lidi primet k tomu, aby se ucili informace
hledat.

Problem je mozna v tom, ze dnes jsou kurzy Internetu, ktere jsou z vetsi
casti rychlokurzy, kde se lidem rekne, jak vypada prohlizec, co to umi,
jak se pripojit, co delat pri psani e-mailu a to je VSE.

O tom, ze jsou nekde vyhledavaci sluzby, ze sousta softwaru ma primo
svoje domovske stranky, kde je jak se rika vse od A po Z, to se proste ti
lidi nedovi.

Takze uz jsem se smiril s tim, ze se podobne dotazy budou mnozit a mnozit
a mnozit, stejne rychle, jak bude pribyvat lidi v Internetu, kteri jsou
nauceni pouzivat pouze e-mail a brouzdat na strankach, ktere maji v
bookmarku.

Tolik temer off-topic.

Pokud bych se mel vratit k otazce, tak tam byl pozadavek na rozbehnuti
Linuxu na 386/8MB/120MB, proste srot. Tazatel po tom ale chce, aby mu to
delalo uplne vse, snad i varilo kavu. Pokud se to nepodari, tak si
zacatecnik rekne, ze to Linux neumi, a nainstaluje si NT na PIII 500, 13GB
disku, 128 MB a bude si myslet, jak je to vsechno lepsi.

To si nevymyslim, to jsem opravdu zazil...

Takze mala rada na zaver pro zacatecniky, kteri mozna nekdy budou cist
archiv :)

Uvazujte o Linuxu jako o OPERACNIM SYSTEMU, ktery proste pro svuj beh
potrebuje ODPOVIDAJICI hardware, tzn, ze kdyz na tom budete chtit delat
databaze, mit dynamicke stranky atd tak to NEMUZE rozumne bezet na 386.

R.V.

| Radek Vybiral				           Radek.Vybiral @ vsb.cz |
| Technical University of Ostrava               http://www.vsb.cz/~l92494 |
| Czech Republic                                    GSM: +420 602 473 670 |
| Projects: Admin on darksys.vsb.cz		    http://darksys.vsb.cz |
| NEW! Czech: Sluzby automobilistum	          http://www.automobil.cz |
|     J.W Goethe: "Prestoze svet stale pokracuje, mladi lide musi	  |
|	           vzdy zacinat od zacatku."				  |