Problem zo shadow paswords

jan.hreho na st.sk jan.hreho na st.sk
Čtvrtek Září 30 11:17:24 CEST 1999

Prajem pekny den!
Pocas instalacie RH6.0 sa mi na obrazovke objavilo okno s nasledujucimi
udajmi.

Authentification configuration
[ ] Enable NIS
[ ] Use Shadow Passwords
[ ] Enable MD5 Passwords

Kedze som este nikdy nerobil so "shadow" suborom, tak som nezaskrtol ani
jednu polozku. Doposial som totiz nemal ostry server s udajmi na ktorych by
mi velmi zalezalo. Druha vec je ta, ze vsetko si radsej sam nainstalujem,
aby som o tom vedel co najviac.

MOj problem je v tom, ze ak do suboru password pridam uzivatela s prazdnym
heslo nemozem sa pod jeho loginom prihlasit. Vyzera to tak, ako keby
shadow-ing fungoval aj napriek tomu, ze som ho pri instalacii zamietol. V
adresari etc subor shadow neexistuje.
Prosim Vas o radu v com moze byt problem. Najprv by som chcel rozchodit
zadavanie uzivatelov cez subor passwd a v zapati sa potrapit z rozchodenim
pomocou shadow.

Viete mi doporucit nejake o shadowingu? Ktore manualove stranky si mam
prezriet pri konfiguracii shadow-ingu? Ide mi napr. o popis vytvarania
kofiguracnych suborov v adresari /etc/pam.d.

Velmi pekne dakujem.

						Jan HREHO