Upresneni PostgreSQL

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Čtvrtek Září 30 14:30:21 CEST 1999

On Thu, 30 Sep 1999 Radek_Sedmak na eurotel.cz wrote:

> No nevim nevim,
>
>      videl jsem uz velke databaze ale 10 miliard rekordu jsem jeste v zadne
> tabulce nevidel. Nehlede pri vsi ucte k linuxu takovou databazi by neustal asi
> ani nahodou ( a troufam si tvrdit ze v realnem case by odpovedi nedavala zadna z
> existujicich DB).

Myslim si totez, dokonce panove treba z Oracle se zatvarili velice
nejiste pri obdobne dotazu :)) a to se jednalo "jen" o  desitky milionu,
natoz tak miliard....

> A kdyz se rozhodnete to optimalizovat nejakymi indexy? Tak si spoctete kolik
> vam zabere B-tree obsahujici 10 000 000 000 hodnot (klic, identifikace
> zaznamu). Kolik bude mit takovy strom urovni a kolik z tech urovni nactete
> do pameti. Stejne se ten index pouzije jen pro dotazy s opravdu velkou
> selektivitou - vyhledavani podle klice apod. Jinak budete vystavovat
> hlavisky na disku sem a tam. Tady se vam uz ta pamet vyplati a ackoliv je
> dneska draha nevim proc na ni setrit, i diky tem diskum ten stroj nebude
> laciny.

Na to cele by asi vubec byl vhodnejsi nejaky cluster

--

S pozdravem
   Petr Snajdr

Seznam Ceskeho Internetu: http://www.seznam.cz/
Magazin pro kazdeho: http://www.novinky.cz/
Seznam Dnes: http://dnes.seznam.cz/
Navody, recenze, technika:
http://www.novinky.cz/Index/TechDesk/
Zacit se dnes ucit Perl je jako koupit si listek na Titanic