Problem v Netscape

Petr Stanek snek na penguin.cz
Čtvrtek Září 30 15:54:52 CEST 1999

Stanislav Meduna wrote:

> On 24 Sep 1999 07:51:33 +0200, Zdeněk Drlík wrote:
> : Zacal jsem pouzivat pod RH 6 Netscape Communicator 4.6 a mam s nim dva
> : nasledujici problemy:
> : 1) po spusteni se asi na jednu az jednu a pul minuty "zasekne" v dolni
> : liste vypise "Reading file" a nereaguje.
>
> Ak sa to prejavuje iba pokial nie ste na sieti,
> pokusa sa resolvovat nejaku adresu, podla vsetkeho
> news server (nevylucujem, ze aj nieco ine). Cosi
> sa v tomto ohlade vo verzii 4.6 zmenilo, starsie
> verzie to nerobili.
>
> Ak viete, co je strace a ako sa pouziva, zbehnite
> [...]

Problem je jednoduchy, Netscape jakmile zmerci v /etc/resov.conf
nejakej zadanej DNS server tak jej kontaktuje a dozaduje se IP adresy
pro keywords.netscape.com :-((

Standadne se pak ceka cca 60 sekund na odpoved DNS serveru a pokud tam
mate 2/3 tak to muze trvat pekne dlouho.

Reseni, vymazte vse co najdete v /etc/resolv.conf a pokud vam bezi
lokalni DNS, tak tam doplnte ten slavnej keywords.netscape.com
smerujici na localhost ;-)

Pokud potrebujete DNS servery pro dial-up pripojeni na internet,
tak si vyberte napr X-ISP ktery dynamicky meni DNS servery v
/etc/resolv.conf.

Netscape na /etc/host haze bobek :-(

Snek
Snek Petr Stanek          mailto:snek na penguin.cz     tel.: 069/6656 318
Server pro podporu UNIXu     Debian GNU Linux     http://www.penguin.cz