Cubase alebo Cakewalk pre LINUX ?

Petr Kristan petr.kristan na epos.cz
Pondělí Duben 3 09:07:56 CEST 2000

>      Stiahol som si SLAB ( slab-4.0-6b-linux-glibc ) Najprv som pouzil ovladace OSS, ale
> pri spustani SLabu mi to vyhadzovalo chybove hlasenie o
> nejakych oknach a myslim ze mixer (studio) mi nechcel nastartovat.
Asi pouzivate SB Live! Staci neudavat /dev/mixer v nastaveni.

> [...]
>      Vsetko sa potom dalo v Slabe spustit, ale neprisiel som na to
> ako tam vobec nieco nahrat. Ovlada sa to pre mna nepochopitelnym
> sposobom ( ziaden novy projekt, ziaden open project a ine logicke
> veci, ktore by som ocakaval podla vzoru Cubase alebo Cakewalku vo Win
> a ked dam record tak sa to nepyta kam to ma nahrat - comu sa divim ).
>        Inak program vyzera pekne - keby mi to fungovalo bolo by to Super.
> Z vasho mailu som si domyslel, ze vam sa nieco v Slabe nahrat podarilo
> a potom vam to seklo - poradte ako nieco do nejakej stopy nahrat a ulozit to?
Nevim presne, jaky ma byt spravny postup, ale muj je:
V adresari slab/dataBase si udelam podadresar "kapela" a v nem -
touch song1 song2.... Po spusteni SLabu s objevi songy v hlavnim
okne.
Klapnu na song1 a na mixu nahore si zvolim, ktere kanaly budu
nahravat a odkud z ktere karty - L R, 2 R ... podle poctu
instalovanych karet.
V hlavnim okne pustim kazetak a zmacknu rec a play. Pri nahravani se
prehravaji jiz nahrane stopy podle nastaveni hlasitosti na mixu.

SLab funguje (mel by fungovat) jako klasicky studiovy mix s
vicestopym kazetakem. Jako prvni se nahraji do x stop bici + kytarova
linka. Pak se k tomu dohrava 2. kytara, basa, zpev atd..

>     Este by ma zaujimalo nieco o programe, ktory ste spominal
> v zavere - ecasound??
Je to commandlineovy nastroj, ktery umi temer to same co SLab.
Viz: http://www.wakkanet.fi/~kaiv/ecasound/
Predevcirem ho kolega zkousel naostro pri nahravani rockove kapely.
Zkusenosti jeste nevim.
Me osobne se ale zacal libit vice, nez misoidni a desne nespolehlivy
SLab. Clovek si udela scripty na nahravani, prehravani a konecne
mixovani a je to. A hlavne na commandline se lepe dosahuje
lowlatency, nez v X tj. je mozne mixovat vice kanalu bez vypadku.

Petr

--
Ing. Petr Kristan

EPOS PRO s.r.o., Bozeny Nemcove 2625, 530 02 Pardubice
tel: +420 40 6335223, 38764       fax: +420 40 6335224
e-mail: petr.kristan na epos.cz        http://www.epos.cz
Czech Republic (Eastern Europe)