CBQ a rychlost

Pavel Czepczor Czepczor na trz.cz
Úterý Duben 4 14:18:32 CEST 2000

>podobny problem jsem resil taky. Ale zjistil jsem ze CBQ pracuje spravne,
>problem byl v mereni dat. Pokud se povedlo merit rychlost az za CBQ (na
>stanicich pripojenych za routerem s CBQ) zjistilo se, ze limit rychlosti
>odpovida nastaveni CBQ.
>Veskera mereni provadena pomoci ipchains na PC s bezicim CBQ vedou k
>nespravnym vysledkum - meri se pred CBQ. To znamena, ze pri zatizeni
>shapovane linky vice klienty dorazi pred CBQ i 200% procent nastaveneho
>limitu rychlosti. Pak se ty pakety zahodi, ovsem linka do Internetu je
>zatizena vice nez by bylo treba :-(

Chtel bych k tomu jeste dodat, zatim CBQ nepouzivam takze jenom
Traffic Shaper.
Meril jsou prichozi pakety pomoci iptraf na shajpnutem Linuxu
tj. / Internet -> Linux /shaper/ -> Linux
a spicky obcas presahovaly i dvojnasobek nastavene hodnoty.

Jinak mam dotaz , jak ziskat /kde vycist/ nastavenou rychlosti shaperu,
pokud to nepoustim ze skriptu ?

A jelikoz pisou ,ze Traffic Shaper je spolehlivy do 256Kb, tak
jsem se pokousel zprovoznit CBQ podle Golubeva
CBQ init ale pri startu mi pise :

 Usage: cbq.init {start|stop|timecheck}
./cbq.init start
**CBQ: CLASS in /etc/sysconfig/cbq/cbq-0000.example must be >1 !

kde cbq-...example

DEVICE=eth0,10Mbit,1Mbit
RATE=128Kbit
WEIGHT=10Kbit
PRIO=5
RULE=80,194.196.82.59

Takze diky za kazde nakopnuti spravnym smerem.

Pavel Czepczor
Czepczor na trz.cz