"Kruhova" roura

Radovan Garabik garabik na melkor.dnp.fmph.uniba.sk.spam
Úterý Duben 4 16:53:27 CEST 2000

Martin Saturka <msat6526 na kolej.mff.cuni.cz> wrote:
 : In article <954760722.640676 na cdwork.cvt.stuba.sk>,
 : 	garabik na melkor.dnp.fmph.uniba.sk.spam (Radovan Garabik) writes:
 :>
 :> : a co "Public domain Korn shell"? v debianu je. a pousti se
 :> :  dle ocekavani "ksh".
 :>
 :> ale na rozdiel od ocakavania je to len taka slaba nahrada...
 :> nema plno funkcii a dokonca ak sa nemylim ani v tom nefunguje command line
 :> history...
 :>

 : gratuluji, me sice history funguje a nevim o spouste chybejicich
 : funkci. ale vy jste o pdksh asi nekdy cetl na namodralem svete (sorry)
 : nebo kde.

atlas13:9:~% ksh
$ pwd
/home/garabik
$ ^[[A^R^P

pre informaciu, ^[[A je  pokus o sipku hore, ^R a ^P je crtl R a ctrl P

atlas13:9:~% ldd /usr/bin/ksh
        libc.so.6 => /lib/libc.so.6 (0x40019000)
        /lib/ld-linux.so.2 => /lib/ld-linux.so.2 (0x40000000)

cize nie je zlinkovana napr. s GNU libreadline (co sice o nicom nehovori...)

atlas13:9:~% dpkg -p pdksh
Package: pdksh

povodna otazka bola o pdksh v debiane.
toto je z debianu woody, ci je nejaka novsia verzia pdksh alebo ci je len
zle skompilovana, to neviem, kedze pdksh nepouzivam.

(mozno som sa zle vyjadril.. mal som na mysli command line editing (kam
patri aj history)

no, a ked som toto dopisal, precital som si manual k ksh....
sice to nie je explicitne uvedene, ale musim mat nastavene VISUAL aby
command line editing fungoval, a sice VISUAL=emacs alebo VISUAL=vi
(podla toho potom funguje editovanie)

skratka, pdksh si moje sympatie neziskala

| Radovan Garabik http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ melkor.dnp.fmph.uniba.sk     |