newbie

Peter Lacus zorba na pobox.sk
Středa Duben 5 02:53:28 CEST 2000

Michal Konecny wrote:

> 2) existuje pro linux nejaky free nebo share vektorovy kreslici program
> "alespon" na urovni CorelDraw! 3.0 - jde mi to, aby bylo mozne dostat pak ty
> vektory pres eps (nebo jinak) do Gimpu

Sketch, prip. X-Fig. Obidva dokazu zapisovat .eps, ale ovladanim sa
Corelu podoba skor ten prvy, X-Fig sa AFAIK podoba len sam sebe. :-)

RPMfind mi nasiel tento odkaz:
ftp://rpmfind.net/linux/Mandrake/SRPMS/sketch-0.6.3-4mdk.src.rpm

Neviem, co znamena to mdk (mozno Mandrake) a ci tam nie su oproti RH
nejake odlisnosti. Inak je to zdrojovy balik, ktory treba najprv
prelozit - 'rpm --rebuild sketch-0.6.3-4mdk.src.rpm'

pripadne mozes skusit Tuxfinder - http://tuxfinder.com/

> 3) kde presne se nastavuje, jake rozliseni / frekvenci monitoru pouzivaji
> Xka jako vychozi, a jak se prepina mezi jednotlivymi rozlisenimi?

zavisi to na poradi rozliseni na riadku Modes v subore s konfiguraciou X
servera (v RH /etc/X11/XF86Config). Napr. ja mam:

Section "Screen"
    Driver      "svga"
    Device      "Compaq QVision 1024"
    Monitor     "Sony Multiscan 15sx"
    Subsection "Display"
        Depth       8
        Modes       "800x600" "640x480" "400x300"

a znamena to, ze standardne sa nastavi 800x600/256 farieb a pomocou
Ctrl-Alt-+ (na numerickej klavesnici) a Ctrl-Alt-- si mozem rozlisenie
prepnut na 640x480 a 400x300. Frekvencie sa nastavuju v tom istom subore
v sekcii Monitor.

Bedo.