Jak je to s bezpecnosti uzivatele root?

Lubor Dedina dedina na volny.cz
Středa Duben 5 15:28:54 CEST 2000

Nazdar,

> jak pokud neni v siti? sila linuxu je predevsim v serverovych aplikacich.

Asi jsem to spatne napsal - chtel jsem proste rict, ze do woken se ruzni
darebaci po siti dokazou vbourat, zatimco do linuxu - taky :-(

> to je pochopitelne. muzete bootnout z vlastni diskety, mountnout
> filesystem a vesele si hrat. muzete vytahnout disk a primountovat ho k
> jinemu stroji. zkratka, pokud mate fyzicky pristup k pocitaci, muzete si
> delat co chcete a nic a nikdo (krome fyzickeho nasili vuci vasi osobe) vam
> v tom nezabrani. BTW tohle pochopitelne nema s bezpecnosti systemu co
> delat.
>
> pokud vam to vazne tak vadi povolte bootovani pouze z disku, zaheslujte
> setup BIOSU, zaplombujte bednu a ztrestejte kazdeho kdo na to sahne ;-)

Jasne - ja se s tim problemem setkal poprve (prestoze jsem precetl par knizek o
linuxu: Linux-dokumentacni projekt, Doctor Linux, Linux-Internet server, nikde
o tom ani slovo). Myslim si, ze by to mohlo treba nekoho zaskocit, az zjisti, ze
mu nekdo, zatimco byl na svacine, smazal cely disk, protoze si nezahesloval
lilo. Mnoho spravcu linuxu se totiz uci "za pochodu" (treba proto, ze jejich
firma se rozhodla rozjet internetovy server a musi to byt co nejrychleji), a
pokud si nakonfiguruji lilo podle bezne dostupnych prirucek (a nepodivaji se do
manualu k lilo - a dokonce ani tam to riziko neni primo uvedeno), tak ani nevedi
o tom, ze by meli byt znepokojeni (lilo funguje, tak co...). Zaheslovani biosu
ani uzamceni skrine na zamek jim nepomuze.

Lubor

Lubor Dedina, Praha, <dedina na volny.cz>, ISO 8859-2