Problem s LILO

Petr Klima klima na pal.skm.vutbr.cz
Středa Duben 5 16:04:47 CEST 2000

> Dobry den,
>   nainstaloval jsem si Redhat 6.1cz na pocitaci, na kterem mam i
> Windows95. Po instalaci jsem restartoval pocitac a misto
>
> LILO:
>
> Se mi objevilo
> LI a blikajici kurzor. Pocitac mi zatuhl a nemuzu ho ted nijak
> spustit.
>
> Setkal se s tim uz nekdo? Co s tim?

Sakra, tohle tady probehne snad kazdy tyden a ti lidi ten archiv fakt
nectou....
Pritom tenhle problem je ZCELA URCITE vyresen v HOWTO, pokud jste se ho
obtezoval nainstalovat.
Musite nabootovat z diskety (Linuxove), nebo spustit system z dosu
(utilita loadlin.exe nekde na instalacnim CD). Prihlasite se jako root a
do souboru /etc/lilo.conf pridate radek
   linear
A pak jenom zpustite 'lilo', podivate se, jestli nehlasi chyby a
restartujete system. Pokud se to nezlepsi, je to asi tim, ze mate moc
velky disk a Linux az na konci. Plati pro disky >8.4GB. Pak bych vam
doporucil presunout partition
s Linuxem na zacatek. Nebo aspon adresar /boot, ale to uz by chtelo o
pul hodiny vic studovani helpu...

S pozdravem
Tosuja

PS: Omlouvam se za ten ostrejsi zacatek, ale celkem mne depta, ze se
porad nekdo pta na neco, co tu nedavno bylo. Opravdu je lepsi si precist
archiv konference. Uznavam, ze podle nazvu hledat treba ve dvou tisicich
prispevku muze byt unavne, ale u zacatecnickych problemu to konci
uspechem odhadem v 95% pripadu a navic se reseni dozvite podstatne
rychleji.