Autorizace dostupnosti serveru

Vladimir Busek busek na fnplzen.cz
Čtvrtek Duben 6 07:05:42 CEST 2000

Kurecka Radomir wrote:

> Preji dobry den,
> mam nasledujici problem: chtel bych uzavrit smlouvu s druhou stranou a rad
> bych tam zaradil neco o dostupnosti jejich serveru. Problem je, ze bych
> rad testoval (treba co 5 minut), ze je jejich server dostupny a co je
> hlavni, ze bych rad mel nejaky pravne uznatelny doklad o teto dostupnosti.
>         Zatim mne napada moznost kazdych 5 minut spoustet z crontabu 10x
> ping a vystup zapisovat do souboru. Obavam se ale, ze tyto logy nebudou
> pravne prokazatelne a uznatelne.

S tim pravne prokazatelnym, no nevim. U nas by se asi soudce (a
vysetrovatel) urcite na nejake logy dival dost... ehm divne.

>         Chtelo by to asi neco, co by se (chte nechte) logovalo i na
> prochazejicich serverech, takze pravni prokazatelnost by zrejme byla
> vetsi - z vice nezavislych zdroju.

Asi bych se zamyslel nekde v oblasti "bezpecnym kanalem prenest nejake
tajemstvi". Asi tedy pres SSH prenaset soubor, generovany druhou
stranou, pricemz by obsahoval datum, cas a byl by podepsan tajnym
klicem, nejlepe nejakou obemi stranami uznanou sifrou.

>         Nebo jinak - existuje u nas nejaka podobna autorizacni sluzba pri
> nejake firme, ktera by neco podobneho zajistovala?
>
>         Mate nekdo nejake namety? Docela to specha ... :-).
>
>         Diky moc.
>
>         Zdravi
>
>                         Radek Kurecka

 Ing. Vladimír Bušek                          job phone 019/740 2799
 Linux registered user # 143708