FireWire na linuxu ...

Michal Hucik chaky na vs.inext.cz
Čtvrtek Duben 6 08:55:00 CEST 2000

Hi,
	zakoupil jsem digitalni kameru a rad bych ji propojil s PC ... jsou v
podstate 2 moznosti:

- pripojit to pres TV kartu a pretahovat data analogove
- zakoupit FireWire port a zpracovavat to digitalne

S tou TV kartou by snad nemel byt problem (nasel jsem jeji podporu v
kernelu), ale nepodarilo se mi najit nejaky soft, ktery by umoznoval
praci s timto zarizenim ...

Digitalni prenos uz je trochu jiny kafe ... podarilo se mi najit patch
do kernelu, ktery by mel toto rozhrani podporovat (
http://eclipt.uni-klu.ac.at/ieee1394/ ), ale nikde ani slovo o softu,
nebo o podporovanych kartach. Zatim jsem nasel tuto kartu jen na
strankach Adaptec-u a nebyla zrovna nejlevnejsi (300$ zakladni a 700$
FW+SCSI radic - kolik takova karta spotrebuje interuptu uz bohuzel
nenapsali - ja jsem schopny uvolnit jen jeden) - opravdu je vyrabi jen
Adaptec?

Take u tech karet psali, ze jejich pouziti vyzaduje opravdu rychly stroj
... jsem sice velkym priznivcem UN*Xu, ale je mi jasne, ze je ve sve
podstate 'pomaly' - narozdil napr. od windouzu, ktere si klidne odstavi
vsechny ostatni procesy a veskery systemovy cas venuji pouze jedne
operaci ...
Zajimalo by mne jestli je zde nekdo, kdo by mel zkusenosti s timto
zarizenim, nebo alespon vseobecne s pripojenim kamery k Linuxu. Rad bych
si s nekym vymenil zkusenosti ...

BTW: Moje kamera ma sice na digitalu povoleny jen vystup, ale udajne by
nemel byt problem ukecat ji i pro vstup - v takovem pripade mne napadlo,
ze by ji bylo mozne vyuzit jako pomerne kvalitni DATpasku :) (odhadem
bych rekl, ze se na tu pasku vejde 10-15GB) ...

Ahoj -
	Michal

--
"mailto:chaky na foresta.cz","mailto:chaky na vs.inext.cz",2:421/450.55 na fidonet
 Michal Hucik - ORDOZ