AOC Spectrum 5Glr+

Libor Chocholaty chocholaty na gncz.cz
Čtvrtek Duben 6 13:26:08 CEST 2000

Takhle od stolu muzu rict jen precti si tech. spec. monitoru, tedy pripustne
vertikalni a horizontalni frekvence a pak max pixelrate a ty pak nastav v
/etc/X11/XF86Config v sekci monitor. Identifikator pak pouzijes v sekci screen u
polozky monitor. Muze to vypadat nejak takhle:

Section "Monitor"

    Identifier  "ADI MicroScan 17"
    VendorName  "Unknown"
    ModelName   "Unknown"
    Gamma 1.8

    HorizSync   30.0-95.0
    VertRefresh 50.0-120.0

# 1280x1024 @ 85 Hz, 91.15 kHz hsync
Modeline "1280x1024"  157.5  1280 1344 1504 1728  1024 1025 1028 1072 +HSync
+VSync

EndSection

Section "Device"
    Identifier  "ATI|3D Rage Pro 215GP"
    VendorName  "Unknown"
    BoardName   "Unknown"
    #VideoRam    8192
    # Insert Clocks lines here if appropriate
EndSection

Section "Screen"
    Driver      "accel"
    Device      "ATI|3D Rage Pro 215GP"
    Monitor     "ADI MicroScan 17"
    Subsection "Display"
        Depth       32
        Modes       "1280x1024"
        ViewPort    0 0
    EndSubsection
EndSection

Horizontalni a vertikalni frekvence poznas podle jmena, kam mas napsat, pixelrate
je v uvedenem prikladu 157.5, je to v MHz. Uvedeny pixelrate neni maximalni, ale
pozadovany pro dane rozliseni. X server si zkontroluje jestli se neprekroci
uvedene Horizontalni a vertikalni frekvence a pak ho nastavi. Defaultne je v
XF86Config-u mnoho radku zs ruznymi Modeline..., protoze Xserver je bere od konce
a prvni ktera vyhovi uvedene podmince je pouzita.

Hodne uspechu,  Libor