IBM PD-1 LF-1195: test WP failed

Vladimir Arnost arnost na dcse.fee.vutbr.NOSPAM.cz
Čtvrtek Duben 6 14:47:31 CEST 2000

Jiri Borik <borik na infotron.cz> wrote:
> zprovoznil jsem IDE PD mechaniku dle postupu na hardware.penguin.cz
> (emulace SCSI). CD chodi v poradku, PD pro cteni take. Jen pokud chci PD
> pripojit pro zapis, dostanu zpravu (bez ohledu na polohu zamku na PD
> kazete):

> sda: test WP failed, assume Write Protected

> Nevite nekdo, v cem by mohla byt chyba ?

Tezko rict cim to muze byt. Zkousel jste ruzna media? Neni nejaky chuchvalec
prachu na write-protect cidle? Funguje to pod Wir95 nebo v DOSu?

Ja mam tu samou mechaniku a zatim jsem s timto nemel problem. Pouze jsem
zjistil, ze ta moje nema rada kdyz je pripojena na rychly IDE port (Intel BX
chipset PIIX4 + 100MHz FSB + PCI 33MHz), to se pak po delsi dobe najednou
zblazni a vyzaduje umount a opetovny mount (ale to je porad lepsi nez Wir95,
ktery se v tom okamziku zhrouti). Vyresil jsem to pripojenim na 3. IDE port
na zvukovce. Od te doby bez problemu.

> Jirka Borik <borik na infotron.cz>

> Priloha:

> /proc/scsi:
> Attached devices:
> Host: scsi0 Channel: 00 Id: 00 Lun: 00
>   Vendor: IBM      Model: PD-1 LF-1195     Rev: A112
>   Type:   CD-ROM                           ANSI SCSI revision: 02
> Host: scsi0 Channel: 00 Id: 00 Lun: 01
>   Vendor: IBM      Model: PD-1 LF-1195     Rev: A112
>   Type:   Optical Device                   ANSI SCSI revision: 02

U mne je to identicke (vcetne revize firmwaru).

> /proc/version:
> Linux version 2.0.35 (root na u24) (gcc version 2.7.2.1) #14 Mon Apr 3 14:45:22 CEST 2000

Linux version 2.2.14 (root na tower) (gcc version 2.7.2.3) #1 Sun Jan 9
13:27:12 CET 2000

Mozna by stalo za to prejit na kernely 2.2.x, v ovladaci ide-scsi bylo od
verze 2.0.x asi dost zmen. Pozor na verze 2.2.2 a 2.2.3, v nich je ide-scsi
s chybama (ty verze byly aktualni zrovna kdyz jsem si koupil svoji PD
mechaniku a pak jsem to tyden rozchozoval...). Doporucuju pouzit posledni
stabilni verzi 2.2.14.

Preji rychle rozchozeni...
  Vlada
--
Vladimir Arnost, Brno University of Technology, Czech Republic          v
Can you imagine the silence if everyone said only what he knows?--KAREL CAPEK