DNS

Radek Andrs radek na interdata.cz
Pátek Duben 7 08:26:24 CEST 2000

> Petr Novotny <Petr.Novotny na antek.cz> píše v diskusním

Aha no jasne. Nasel jsme na to i RFC . (i kdyz to tak funguje - urcite ale
ne spravne). (tim padem byl muj minuly prispevek spatne).
Takze je opravdu jedine reseni jit na to pres A zaznam, jenomze je tady
jeden problem.

Mam jen polovinu C-ckove oblasti (0-127), na coz musim mit tudiz aliasy u
sveho master-providera (classless delegace).
No a pak se mi stane, na jednu IP mi pripadnou dva stroje .
Nevim, zda jsem to vysvetlil dobre proto radeji priklad:

domena napr. nekde.cz
mam pulku C -napr. : 111.111.111.0/255.255.255.128

v reverzi pro nekde.cz
(= 0.111.111.111.in-addr.arpa) je mj. i PTR zaznam pro
112 IN PTR  stroj.nekde.cz.

v zonovem souboru pro nekde.cz pak samozrejme A zaznam:
stroj IN A   111.111.111.112

No a ted pro zonovy soubor domeny pokus.cz potrebuju taky A zaznam:
      IN A   111.111.111.112

Jde to vubec takhle ? Protahl jsem to nslookupem i pres DNS Sleuth od pana
Marese (díky za nej), prolezl i par RFC (ne vsechna) a vypada to ze by to
mohlo byt OK. (resp jsem na nic lepsiho neprisel).
(nezda se mi ten A zaznam v zone pro nekde.cz, ale pokud ho vyhodim, tak
bych potom v reverzi musel mit stroj z jine domeny (pokus.cz) coz asi
nejde).

Anebo budu muset pozadat o novy IP prostor pro pokus.cz ?

P.S. Nekamenujte mne please - neni to jen vymysl, zrovna to resim v praxi.

Diky moc vsem, kteri budou mit jeste drobet trpelivosti.

Radek Andrs