DNS

Pátek Duben 7 09:27:21 CEST 2000

On Fri, 7 Apr 2000, Radek Andrs wrote:

> Mam jen polovinu C-ckove oblasti (0-127), na coz musim mit tudiz aliasy u
> sveho master-providera (classless delegace).

Hm? Jestlize provider deleguje reverz na vas, tak si v nem muzete
nastavit cokoli a to, ze mate jen pulku site, je irelevantni.

> Jde to vubec takhle ? Protahl jsem to nslookupem i pres DNS Sleuth od pana
> Marese (díky za nej), prolezl i par RFC (ne vsechna) a vypada to ze by to
> mohlo byt OK. (resp jsem na nic lepsiho neprisel).

Nevim, u nas se Sleuth nad dvema ruznymi A zaznamy pro jednu adresu
(a PTR zaznamem, ktery pochopitelne vraci jen jedno ze jmen) vzteka:

### Error: ns.troja.mff.cuni.cz maps back to kerberos.troja.mff.cuni.cz
[see RFC1912:2.1 for details]

ovsem (posloucha kolega Mares?) to, ze je to takhle spatne, IMHO
z RFC1912:2.1 nutne nevyplyva (uz jen kvuli tomu, ze cast 2.4 tehoz RFC
ruzne A zaznamy pro jednu adresu doporucuje).

> (nezda se mi ten A zaznam v zone pro nekde.cz, ale pokud ho vyhodim, tak
> bych potom v reverzi musel mit stroj z jine domeny (pokus.cz) coz asi
> nejde).

To rozhodne jde. Proc by to nemelo jit?

> Anebo budu muset pozadat o novy IP prostor pro pokus.cz ?

I kdyby, tak staci oddelit ze stavajiciho prostoru prislusny pocet adres.
Zvlastni sit nepotrebujete.