FireWire na linuxu ...

Vladislav Cerny blackie na zf.jcu.cz
Neděle Duben 9 11:58:48 CEST 2000

On Thu, 6 Apr 2000, Michal Hucik wrote:

> Hi,
> 	zakoupil jsem digitalni kameru a rad bych ji propojil s PC ... jsou v
> podstate 2 moznosti:
>
> - pripojit to pres TV kartu a pretahovat data analogove

Proc analogove s digitalni kamerou? Potrebujete HW AD prevodnik - MJPEG, DV
(Sony DVBK), MPEG (C-Cube) - drahe a nevim zatim o zadne podpore v Linuxu.
Grabovani videa s programem 'streamer' a kartou BT848 mi neprijde moc
profesionalni.

> - zakoupit FireWire port a zpracovavat to digitalne

A strihat bud softwarove nebo HW.

> S tou TV kartou by snad nemel byt problem (nasel jsem jeji podporu v
> kernelu), ale nepodarilo se mi najit nejaky soft, ktery by umoznoval
> praci s timto zarizenim ...

Co myslite tou TV kartou?

> Digitalni prenos uz je trochu jiny kafe ... podarilo se mi najit patch
> do kernelu, ktery by mel toto rozhrani podporovat (
> http://eclipt.uni-klu.ac.at/ieee1394/ ), ale nikde ani slovo o softu,
> nebo o podporovanych kartach. Zatim jsem nasel tuto kartu jen na
> strankach Adaptec-u a nebyla zrovna nejlevnejsi (300$ zakladni a 700$
> FW+SCSI radic - kolik takova karta spotrebuje interuptu uz bohuzel
> nenapsali - ja jsem schopny uvolnit jen jeden) - opravdu je vyrabi jen
> Adaptec?

Homepage projektu IEEE1394 je na <http://linux1394.sourceforge.net/>.
Podporovane chipy jsou Texas Instruments PciLynx a OHCI. To nejsou TV karty
ale IEEE1394 radice (= Apple Firewire, Sony I-Link). Neberte Adaptec, je
zastaraly (pouze 200Mbit), uz se nevyrabi, a drivery jsou myslim unsupported.

Ja premyslim o PyroDV <http://www.gio.cz/> - 3 port Firewire 400 Mbit OHCI,
mela by v Linuxu chodit, levna pod 10 tis. Nenasel jsem zatim jinou
alternativu.

> Take u tech karet psali, ze jejich pouziti vyzaduje opravdu rychly stroj
> ... jsem sice velkym priznivcem UN*Xu, ale je mi jasne, ze je ve sve
> podstate 'pomaly' - narozdil napr. od windouzu, ktere si klidne odstavi
> vsechny ostatni procesy a veskery systemovy cas venuji pouze jedne
> operaci ...
> Zajimalo by mne jestli je zde nekdo, kdo by mel zkusenosti s timto
> zarizenim, nebo alespon vseobecne s pripojenim kamery k Linuxu. Rad bych
> si s nekym vymenil zkusenosti ...

Zkusenosti zatim nejsou, doufam ze brzy budou. Projekt je zatim dost ve
vyvoji. Problem je s patentovanim DV codecu (neco jako intra MPEG na
25Mbit), takze aplikace zatim nejsou (?MainActor?). Melo by uz jit stahnout
digitalne video (prehrat v Linuxu zatim nejde)

> BTW: Moje kamera ma sice na digitalu povoleny jen vystup, ale udajne by
> nemel byt problem ukecat ji i pro vstup - v takovem pripade mne napadlo,

Pokud mate vhodny typ kamery, tak neni.

> ze by ji bylo mozne vyuzit jako pomerne kvalitni DATpasku :) (odhadem
> bych rekl, ze se na tu pasku vejde 10-15GB) ...

Kolik maji bezne MiniDV pasky? 90 min? Tok je asi 3.9 MB/sec -> paska ma
kolem 20 GB. Zajimal jsem se o kvalitu zaznamu - mechanika ve srovnani
s DDS3 je kapacita 2x vetsi a 4x rychlejsi se srovnatelnou cenou, DV pasky
levnejsi? Zatim se mi nepodarilo zjistit chybovost pasky - nerekl bych,
ze nebudou ztraty. Otazka je v bezztratovosti prenosu DV camera <-> PC.
Pochybuju, ze mi budou souhlasit kontrolni soucty.

> Ahoj -
> 	Michal
>
> --

Vlada Cerny