DNS

Martin `MJ' Mares mj na ucw.cz
Pondělí Duben 10 12:06:45 CEST 2000

Zdravim!

> Wildcards jsou z duvodu efektivity. Prohledavani s wildcardy je
> vyrazne pomalejsi nez prohledavani bez wildcardu.

   Demagogie. Wildcard recordy prohledavani zpomaluji naprosto
minimalne.

> CNAME z duvodu, ze je DJB nema rad. (Fakt je, ze az prilis casto
> ukazuje MX nebo NS na CNAME (chybovy stav). A fakt je, ze

   Argumentace typu "nekteri lide to neumi pouzivat, tak to nebudeme
pouzivat ani my" mi prijde ponekud pochybena. Podle tehoz argumentu
bychom meli zrusit HTML, protoze jej 70% webmasteru generuje syntakticky
chybne.

> CNAME jsou casto naduzivane. A fakt je, ze jejich resolvovani
> zdrzuje, pokud ukazuji out-of-zone,

   Budto CNAME ukazuje do zony, ktera je spravovana timtez DNS serverem,
ale pak se ovsem o zadnem zdrzovani neda hovorit, protoze vse potrebne
dostanu v additional section, a nebo neukazuje, coz nejspis znamena,
ze zonu, kam ukazuje, spravuje nekdo uplne jiny, a tehdy je daleko
rozumnejsi pouzit CNAME, protoze vubec nemuzete tusit, co spravce
prislusne zony kdy zmeni.

> a fakt je, ze uz jsem videl az moc dangling CNAMEs.)

   ... a az moc dangling MX recordu a az moc A recordu, ktere ukazuji
na uz davno neexistujici pocitace. To znamena jen to, ze lide jsou
neporadni, cemuz zbavovani se CNAME's nepomuze.

> CNAME v tinydns do zony zavest LZE jako genericky rekord. Jen
> to neni tak elegantni. "Odpuzujici z estetickych duvodu", ale jinak
> plne podporovane.

   Jenze pak nefunguje additional section processing!

> Podle lidi z "vetsich americkych ISP" to u nich je problem znacny.
> Nemyslim, ze by je DJB podplacel, aby mu to potvrzovali. :-)

   Hmmm, opet obecne tvrzeni, ktere vubec nic nerika. Kdyby aspon DJB jmenoval
jednoho konkretniho ISP...

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"This message transmited on 100% recycled electrons."