tiskovy pocitac - printserver

Jan Marek jmarek na pf.jcu.cz
Úterý Duben 11 09:34:48 CEST 2000

Dobry den,

Radek Kohout wrote:

> Preji prijemny den
> Uz se to v konferenci jednou probiralo, ale debata vysumela do ztracena.
> Chtel bych ze starych 386 udelat printservery. Pokud mozno co nejjednodussi.
> nemate nekdo neco takoveho vyresene?

Ano, provozoval jsem tady neco podobneho na 486-tce. Mel jsem tam
Debian slink, pouze jsem ho nechal nainstalovat zaklad a pak
LPRng (on si tam pak jeste neco doinstalil...) Instalace se mi
vlezla do cca (asi) 85 MB (nesnazil jsem se to zase az tak moc
optimalizovat, mel jsem tam napr. dselect a apt, coz vyzaduje
perl a tak). No, ze by to byla nejaka slava co se tyce
rychlosti... Ale fungovalo to... Dokonce jsem si tam doinstalil i
ghostscript a ten pocitac i RIP-oval postscript pro tu tiskarnu
(HP LJ III). Taky to fungovalo, ale bylo to tak na tejden :-)))

> Predpokladam, ze by se tisklo z W95 pres sambu na hlavni printserver, ktery
> by to predaval na tyto 386 printservery. Zamerne nechci, aby se tisklo primo.

No, na ten centralni server by bylo lepsi dat neco silnejsiho,
jinak vam budou uzivatele nadavat, ze jim to tiskne strasne
pomalu... A mozna by pripadne RIP-ovani mohl provadet taky
centralni server...

Jinak pomoci LPRng to jde pomerne dobre rozchodit. Pokud byste
mel problemy, nebo nevedel, ozvete se mi, poslu vam priklady
konfiguraku...

Na ten central by se hodil LPRng + apsfilter, na ty 386-tky jen
LPRng, pripadne ifhp-filtry.

>  dekuji za pomoc
>
> Radek Kohout
> Radek.Kohout na op-profashion.cz

Zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek
mailto:jmarek na email.cz, tel.:038/777 30 72