rshaper - konfigurace ?

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Čtvrtek Duben 13 16:01:33 CEST 2000

"Miroslav BENES" <mbenes na tenez.cz> writes:

> Ze se nejaky paket preda a pak se zase vrati, to si jeste dokazu
> predstavit.

> No jo, ale jak je poznam ?

pakety s sebou nesou informaci, z ktereho prisly rozhrani. Routovat se
da podle local table (to je ta s prioritou 0)

> Jak ? Nasel jsem jen :
>
>   -m, --mark markvalue
>               Mark matching packets.
>
> Cili priradit znacku bych teoreticky dokazal. Ale co dal ?

> Dejme tomu, ze bych pouzil "dummy". Jak ale nastavim, ze se ty pakety
> maji nekam predat ? Ipchains umi predat paket na jiny chain popr.
> udelat preddefinovanou akci (ACCEPT, DENY ..). Ale to jak rict "Ten
> paket vem a soupni ho uplne jinam" nevim.

To je zalezitost routovacich tabulek a ne firewallu, routovaci tabulky
ale umi spolupracovat s oznacenimi od firewallu.

> ... dejme tomu
> (nemam zatim nastudovano, ale dokazu si to predstavit) ...

> .. na zaklade toho, ze maji znacku. Ale kdo ji bude sledovat ? U
> ipchains jsem nasel jenom nastavovani znacky (ne test), utilita ip o
> tom mlci (nebo se divam spatne).

Ty pakety uz znacku nemaji, protoze se ztratila odvysilanim, ale v
routovaci tabulce se da rict, ze vsechny pakety z rozhrani dummyX jdou
uz primo dovnitr (local).

> Kdyby se to podarilo rozchodit, urcite by to byl dobry namet do LN
> :-)

Taky by mne zajimalo, jestli by to fungovalo.

Cc: do linux na linux.cz (vic hlav vic vi :)

Brno, Czech Republic