HW pro synchronizaci casu

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Duben 14 09:17:34 CEST 2000

| Problem se synchronizaci casu resim take. Pokud je sit pripojena slusne

| - teletext (asi by se neco dalo udelat treba na Miro PCTV, ale to nebude
| o presnosti)

Nejpresnejsi je CT2, ta ma vsechno odvozene od kmitoctoveho a casoveho
normalu, vcetne nosne vysilace, barvonosne, synchra atd.

Existuji kmitoctove normaly, ktere se prave ridi a synchronizuji signalem z
CT2. Kdysi to vyslo i ve Sdelovaci technice ci necem takovem, je to tak 3-5
let (odhad), ale jenom jako kmitoctovy normal odvozeny z rozkladu obrazu.

| - ale nejlepsi bude asi GPS. Nenasel jsem zatim zadnou ntpd podporovanou
GPS
| sehnatelnou v CR. Presto zase nekdy zkusim prozkoumat situaci s prodejem
GPS
| (lze zacit i na Seznamu) a porovnat s dokumentaci s ntpd. Pomoci GPS lze
| udajne dosahnout presnosti na 1 mikrosekundu.
Hmmm... Dost dobry.

             Jaroslav Lukesh, K-net
               http://www.k-net.cz
      Multimedia, Networking, Communications