HW pro synchronizaci casu

Michal Dobes majkl na tesnet.cz
Pátek Duben 14 10:24:29 CEST 2000

Radek_Sedmak na eurotel.cz wrote:
>      predem se omlouvam za trochu offtopic tema. Potrebuji sehnat nejakou kartu
> pomoci niz jsem schopen prijimat presny cas. Pokousel jsem se hledat na webu ale
> asi jsem altaviste zadal spatne podminky pro hledani. Nejlepsi by byla nejaka
> PCI karta, stacila by asi i ISA. Predem diky za kazde info. Prosim odpovidejte
> na soukromy mail. Vyrobce,cena,dodavatel...

Zalezi na pozadovane presnosti.
Do linuxu je rozemne dat xntpd demona a pripojit na seriovy port GPSku
posilajici po seriovem portu textove cas a po DCD lince sekundove
impulzy.

Garmin GPS 35-HVS, dost pod 10kKc, presnost 10 na -6
 - GPS modul pro prumyslove pouziti, vodotesna krabicka od mydla bez
   jakehokoliv displeje a tlacitek s par metry kabelu
Meinberg GPS167, dost nad 100kKc, presnost 10 na -8
 - vyrabeno jen s ucelem fungovat jako casovy normal, vetsinou
   v provedeni do 19" racku, antena zvlast. Neumi posilat informaci
   o poloze (jen ji zobrazuje na LCDcku).

V linuxu takove presnosti neocekavejte. Ale jednotky microsekund
udrzite.

Pouziti DCF77 prijmace je jednak na casti uzemi nepouzitelne,
detektor hran je ve vetsine prijmacu divnej, na velkou presnost
si nehrejte. Vyjimkou jsou inteligentni prijmace (treba opet
od Meinberga, ceny vysoke). Pouziti Sync impulzu z TV je dnes
jiz min presne nez drive, vysilani pres satelit v MPEG2 tam vnasi
urcite nejasnosti (podarilo se jim to celkem uspesne eliminovat,
ale nasazeni GPSky je dnes jiz jednodussi).

NTP demon podporuje cokoliv s $GPRMC NMEA vetou (Garmin vyhovuje)
a Meinberg ma soukromy format, ktery by mel byt podporovan
(minimalne GPS166 jede a GPS167 ma asi shodny datovy format).

O neco presnejsi nez Garmin (a o neco drazssi) je prumyslovy GPS
modul Motorola Oncore. Podporuje $GPRMC.

Jde pouzit i GPSky bez vystupu se sekundovym impulzem (vetsina rucnich
modelu), vnesete si tim chybu radu 50-100 microsekend v plynulosti
casu a asi 30 milisekund zpozdeni preklapeni casu.

Oboje vyse uvedene (Garmin, Meinberg) pouzivame k vetsinove
spokojenosti (se soukromym softem a soukromym operacnim systemem).

	Michal Dobes (majkl na tesnet.cz)