Přítulný Linux

Ferdinand Prantl Ferdinand.Prantl na ff.cuni.cz
Sobota Duben 15 12:39:07 CEST 2000

On Fri, Apr 14, 2000 at 03:12:09PM +0200, František Rybář wrote:

> Ono v zásadě nevadí, že tam je dselect. Upřímně řečeno, instalace v textovém
> prostředí působí to, že nejsou problémy s grafickým módem instalace. Kdybych
> měl srovnat RedHat a Debian, tak RedHat se horko těžko daří nainstalovat bez
> kousnutí, aspoň u nás. Debian se zase hladce nainstaluje, ale má velice
> složité ovládání.

  Ani mi to neprijde, kdyz si zvolite priblizne stejny typ instalace,
  jako v Redhatu a pouzijete KDE, mate z obou Windows-like system.
  Ovladani je u Linuxu zvlastni pojem. Ten, kdo je zvykly na adresare
  a konfiguracni soubory Redhatu si nektere na Debianu musi najit
  jinde, ale z vlastni zkusenosti vim, ze to tak bolestne neni.

  Kdyz zacinate, nesmite v Debianu zbolit jen zaklad a zbytek nechat na
  loveni v dselectu. Ale to vsude.

> pouze
>
> To je právě to, co mě odrazuje od BeOSu. Navíc jsem slyšel, že BeOS poslední
> verze není moc kompatibilní s předchozími verzemi téhož, a že to dokonce
> dělá problémy i některým aplikacím pro tento OS. A jakmile něco takového
> slyším, dávám od OS ruce pryč. Stačí mi to samé ve Windows, kde
> kompatibilita mezi verzemi není moc spolehlivá, a kde programátorské
> rozhraní prodělává tak bouřlivé změny, že je hrůza pro Windowsy programovat.

  Ano, instalace je pekna (rozbaleni 500K image). Ale podpora hw ? Na ISA
  zna jen NE2000 a 3com 3c503 (II). I u zvukovek je to bida, grafiky jsou na
  tom lip. Pro vyvoj maji gnupro od cygnusu, takze pokud znate cygwin,
  bude vam prostredi povedome. A to vse na ala POSIX jadru.

  Linux by potreboval tak dotazene GUI, jako ma ted BeOS, to je pravda,
  ale casem to prijde a do te doby mate sanci proniknout i hloubeji...

    Ferda Prantl
--

   "Jen ve svych snech jsme svobodni. Po zbytek zivota potrebujeme penize."
Ferdinand Prantl